Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:50:50 GMT

فرماندار خوشاب: طرح مثلث اقتصادی موجب جهش تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۳۶۱۶

فرماندار خوشاب: طرح مثلث اقتصادی موجب جهش تولید می‌شود

امان‌الله خدمتگزار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوشاب افزود: معین های اقتصادی خوشاب با تشکیل صندوق‌های خرد و حمایت از سرمایه جوامع محلی، گام‌های موثری در رونق و جهش تولید برداشته اند.
وی ادامه داد: نام‌گذاری امسال به نام "جهش تولید" توسط رهبر معظم انقلاب، شرایط مناسب تری را در حوزه کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاران فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خوشاب گفت: تمامی امکانات زیر ساختی آب، برق و گاز در ناحیه صنعتی این شهرستان فراهم شده است لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت زمینه جذب سرمایه‌گذاران را  مبتنی بر توانمندی منطقه ایجاد کنند.  
در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی شهرستان خوشاب، هلدینگ اقتصادی پارسیان به عنوان معین اقتصادی این شهرستان مشخص شده است که اجرای  ۱۹ سند همکاری با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال را در حوزه های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی شهرستان خوشاب با اشتغال‌زایی برای ۲۴۵ نفر تعهد کرده است.
سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 

علیرضا رزم‌حسینی پیش از حضور در سمت استانداری خراسان رضوی و در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج 'طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی' را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. 
در چارچوب این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.

بر این اساس هم‌اینک معین‌های اقتصادی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی ۹۸ درصد از کل روستاهای استان را زیر پوشش برنامه‌های توسعه برده‌اند. افزون بر ۹۲ درصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند.

تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل ۲۱ درصد در حوزه خدمات و گردشگری ۴۴ درصد در حوزه صنعت و ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی است.

همچنین در این ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که با بهره‌گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان وظایفش "فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه‌ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران" است

برچسب‌ها جهش تولید خوشاب اشتغال زایی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید خوشاب اشتغال زایی جهش تولید خوشاب اشتغال زایی توسعه اقتصادی خراسان رضوی جهش تولید طرح مثلث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس گروه، آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد.

علی اکبر احمدزاده ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جشنواره غذاهای سنتی و آش انغوزه شهرستان چناران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر جشنواره‌های متعدد غذای بومی، محلی در شهرستان‌های خراسان رضوی با مشارکت مردم برگزار شده است.

وی عنوان کرد: با برگزاری این نوع جشنواره‌ها با توجه به پتانسیل و جاذبه‌های متنوعی که در اکثر روستاهای خراسان رضوی وجود دارد می‌توان در جهت توسعه و جذب گردشگر و در نهایت اشتغال پایدار در روستاها اقدام کرد.

رئیس گروه، آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد و ریشه‌های مردم‌شناسی در این زمینه به روشنی خودنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طبخ و پخت غذاهای مختص هر روستا باید به گردشگران معرفی شود، خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که با حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها از آیین و رسوم دیرپای این سرزمین، محافظت کنیم.

فرماندار شهرستان چناران در ادامه هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی را توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی و جذب گردشگر عنوان کرد.

محسن مه آبادی اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره ضمن توسعه صنعت گردشگری در مشارکت دادن خانواده‌ها در بحث گردشگری تلاش می‌شود.

وی گفت: با توجه به قرارگیری این روستا در دامنه کوه‌های هزار مسجد در فصل بهار گیاهان دارویی زیادی رشد می‌کنند که یکی از آنها کمای انغوزه است و مردم محلی با استفاده از کمای انغوزه که خواص فراوانی دارد آش درست می‌کنند.

 فرماندار شهرستان چناران اضافه کرد: چون شهرستان چناران از ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه گردشگری غذا با رویکرد گردشگری خانواده محور برخوردار است قطعاً برگزاری این برنامه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری خانواده‌ محور خواهد داشت.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در ادامه گفت: شهرستان چناران با توجه به نزدیکی که به مشهد مقدس دارد محل تردد بیش از ۱۲ میلیون مسافر در سال است.

 محمد طاهریان مقدم، افزود: با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان با جذب و ایستایی مسافر نقاط و ظرفیت‌های شهرستان را به گردشگران معرفی کرد و در مسیر شعار سال حرکت کرد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: در حال حاضر ۱۱ واحد اقامتی در شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی