Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@22:49:22 GMT

پنجره‌های خورشیدی با فناوری نانو ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۳۷۱۵

پنجره‌های خورشیدی با فناوری نانو ساخته می شود

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نانو،شرکت گلس‌ توپاور با استفاده از نانوذرات، فیلم لایه نازکی ساخته است که می‌توان آن را روی پنجره‌ها استفاده و با این کار به تولید انرژی کمک کرد.یک استارتاپ ایتالیایی فناوری متمرکز کننده نور خورشید را ارائه داده است که می‌توان آن را در عناصر ساختمان نظیر پنجره‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فناوری از نانوذرات موسوم به کروموفور استفاده شده است که به لطف مهندسی مناسب، فرایند جذب و انتشار نور را افزایش می‌دهد.

این شرکت ادعا می‌کند که با این فناوری، کارایی تبدیل به ۳٫۲ درصد افزایش یافته و شفافیت در برابر نور مرئی ۸۰ درصد است.

شرکت گلس‌ توپاور (Glass to Power) در ساخت این محصول از پلاستیک نیمه‌شفاف تقویت شده با کروموفور استفاده کرده است که قابلیت جذب نور و انتشار مجدد آن را در طول‌موج‌های بلندتر دارد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، فوتون‌های انتشار یافته دوباره توسط لبه‌های پنل خورشیدی جذب شده و کارایی را افزایش می‌دهد.

به گفته مسئولان این شرکت، این فناوری به سادگی قابل ترکیب شدن با تجهیزات مختلف بوده و برای ساختمان‌های پرجمعیت شهری که به دنبال کاهش مصرف انرژی‌ هستند، مناسب است. این شرکت امکان ساخت نمونه‌های اولیه با بازده بالا را داشته و می‌تواند برای مساحت‌های مختلف از چند صد سانتی‌متر مربع تا ابعاد بزرگ‌تر این محصول را تولید کند.

این صفحه لومینسانس حاوی نانوذرات در واقع بی‌رنگ بوده که این موضوع شرطی مهم برای استفاده از آن در عناصر ساختمان است.

سخنگوی این استارتاپ گفت: از این فناوری می‌توان در ساخت پنجره‌های فتوولتائیک استفاده کرد که به سادگی در ساختمان‌ها استفاده شود، به طوری که از داخل یا خارج این پنل‌ها قابل روئیت و تشخیص نباشد و عملا نامرئی باشند؛ علاوه‌بر این، میزان شفافیت این صفحه‌های لومینسانس در مرحله تولید با توجه به نیاز مشتری می‌تواند تعیین شود تا بهترین تعادل میان جذب انرژی و میزان نور برای نورپردازی محیط داخل منزل ایجاد شود.

مسئولان این شرکت می‌گویند: کیفیت نور منتقل شده مطابق گواهی‌نامه UNI ۱۰۳۸۰، در گروه ۱A قرار دارد که بهترین درجه برای روشنایی داخل منزل است.

انتهای پیام/

169 / 336 استارتاپ نانو ذرات تولید انرژی پنل خورشیدی کاهش مصرف انرژی‌ ساختمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استارتاپ نانو ذرات تولید انرژی پنل خورشیدی کاهش مصرف انرژی ساختمان پنجره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی