Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنارکوهی  اظهار کرد: با تلاش اکیپ‌های دامپزشکی در سال گذشته 2 میلیون و 891 هزار و 56 راس دام سبک و 464 هزار و 505 راس دام سنگین در واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است، افزود: زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی‌اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش و تلفات در حیوانات جوان برخی از علائم این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی خوزستان توصیه کرد: دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی اقدام کنند.

وی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا و خسارات اقتصادی فراوان است و راه پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام‌ها است.

شایان ذکر است عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در سال جاری همچنان ادامه دارد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دامپزشکی خوزستان واکسیناسیون دام تب برفکی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین