Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:59:38 GMT

آخرین وضعیت مستندسازی در حوزه هنری

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۰۲۸

آخرین وضعیت مستندسازی در حوزه هنری

مدیر«مرکز مستند سوره» حوزه هنری گفت: بعد از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فیلمبرداری پروژه‌های نیمه‌کاره«مرکز مستند سوره»از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، یاسر فریادرس گفت: در سال ۹۸ توجه ما بر روی مسائل اجتماعی بود و اگر بخواهیم پروژه های«مرکز مستند سوره»را تقسیم بندی کنیم باید از پروژه‌های در حال ساخت و پروژه های تکمیل شده صحبت کنیم و به تفکیک وضعیت نمایش آنها را مشخص نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: ما در سال گذشته تعدادی مستند به اتمام رساندیم که بعضی از آنها از سال قبل مانده و بعضیها جدیدتر بود. این مستند ها شامل «باشگاه شهرت» به کارگردانی حسن یادگاری، «سکوهای صورتی» به کارگردانی محمدجواد رئیسی ، «آدور» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی، «مجموعه آدم های بحران» و «هجوم آب» (سیل شیراز) به کارگردانی محمد کارت وتهیه کنندگی وحید کاظمی ، «مجموعه خاطرات سعدآباد» به کارگردانییوسف جعفری، «خط تولید» به کارگردانییاسر طالبی ، «مادرجبهه ها» به کارگردانی شهرام میرآب اقدم، «مک دونالدز تقدیم می کند» به کارگردانی توحید ابراهیمی،«تنها مدرس» به کارگردانی معین شافعی و«تمدن بزرگ» به کارگردانی میثم پوررشیدی است.

فریادرس افزود: از میان مستندهای ذکر شده «باشگاه شهرت» ، «آدم های بحران» ،«هجوم آب» ، «خاطرات سعدآباد» ، «خط تولید» و «مک دونالدز» پخش تلویزیونی داشتند و سایر آثار طی مراسمی رونمایی و اکران مردمی شدند.

مدیر«مرکز مستند سوره» همچنین به ۵ مستند در حال ساخت مرکز اشاره کرد که شامل «فصلی میان خواب وترانه» به کارگردانی بهروز نورانی پور، «پرتره اصغر نقی زاده» به کارگردانی محسن نقی زاده ، «پرتره امیرحسین فردی» به کارگردانی محسن کریمیان است.

وی در پایان در خصوص تولیدات سال ۹۹ گفت: در فرصت مغتنمی به تشریح برنامهها و چشم انداز سال جدید خواهیم پرداخت و بعد از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فیلم برداری پروژه های نیمه‌کاره از سر گرفته خواهد شد و با ساخت آثار جدید و رونمایی آنها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز مستند سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: «کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز (Caribetoons International Aanimation Festival) کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا‌ی کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ست که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعداد‌هایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از؛ مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

دیگر خبرها

  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود