Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان اینکه بدون تأمین اقلام بهداشتی رعایت پروتکل بهداشتی نانوایی‌ها امکان‌پذیر نیست گفت: هیچ سهمیه‌ای از قبیل ماسک و اقلام بهداشتی برای نانوایی‌ها تعیین نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیژن نوروز‌مقدم  امروز در نشست خبری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: طبق دستور دولت نانوایان از همان ابتدا که ویروس کرونا به کشورمان وارد شد، موظف به تأمین نان بدون تأخیر و تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار داشت: بعد از جلسه‌ای که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شد مقرر شد تا کلیه اصناف در سایت سلامت ثبت‌نام کنند و بر این اساس واحدهای نانوایی نیز موظف به ثبت‌نام در این سامانه برای ادامه فعالیت شدند.

نوروز مقدم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو سوم اعضاء ما در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌ روز جمعه 5 اردیبهشت ماه آخرین فرصت برای ثبت‌نام فعالان صنفی نانوایی سنتی است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اشاره به اینکه نانوایی‌ها تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت می‌کنند، گفت: حتی برای رعایت فاصله بین مشتریان نیز در خارج از مغازه اقدام به علامت‌گذاری کرده‌اند تا هر مشتری با رعایت فاصله در نوبت خود قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی از قبیل ماسک در اختیار نانوایی‌ها قرار نگرفته است،‌گفت: علیرغم اینکه نامه درخواست این اقلام توسط اتحادیه نانوایان سنتی به وزارت صنعت نوشته شد و وزارت صنعت هم آن را به ستاد ملی کرونا ارجاع داده است، اما هنوز هیچ سهمیه‌ای برای نانوایی‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: لذا نانوایی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن واحد خود هزینه شخصی انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار داشت: مشکل دیگر نانوایان این است که بر اساس پروتکل نانوا ملزم به استفاده از دستکش لاتکس است در حالی که این نوع دستکش در بازار کمیاب و گرانقیمت است و نانوایان قادر به تهیه آن نیستند، لذا از دستکش‌های معمولی پلاستیکی استفاده می‌کنند که در صورت مشاهده آن توسط بازرسی با آنها برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است تا موارد مورد نیاز آن نیز در اختیار نانوایان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: الزام به اجرای قوانین و مقررات و پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که با ویروس کرونا مواجه هستیم بدون فراهم کردن زیرساخت‌های آن نتیجه‌بخش نخواهد بود و فقط باعث می‌شود که نانوایان و مشتریان با یکدیگر درگیر شوند.

وی اظهار داشت: لذا لازم است تا برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نیاز این بخش هم تأمین شود و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار واحدهای نانوایی قرار گیرد.

* تحویل اقلام بهداشتی به واحدهای صنفی نانوایی

در ادامه قاسم زراعت‌کار رئیس اتحادیه تعاونی نانوایان تهران بیان داشت: تعاونی نانوایان تهران پس از بازگشایی ادارات از 16 فروردین تلاش خود را برای تأمین اقلام بهداشتی انجام داد لذا با کمک سپاه و بسیج اصناف موفق به تهیه ماسک فیلتردار و ساده و همچنین ژل ضدعفونی‌کننده دست شده است.

وی اظهار داشت: حدود 20 هزار ماسک تعاونی تهیه کرده که در صورت مراجعه نانوایی‌ها به تعاونی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قیمت 90 هزار تومانی هر لیتر الکل 70 درصد اظهار داشت: نانوایان با توجه به نرخ ثابت نان و مشکلاتی که نانوایان دارند تأمین این اقلام برای آنها هزینه‌بر است.

* رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید منجر به از بین رفتن آرامش روانی شود

اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی نیز در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم اطلاع مشتریان از پروتکل‌های بهداشتی ممکن است در خصوص رعایت برخی از موارد بهداشتی اشتباهاتی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: نانوایی که پای تنور قرار می‌گیرد و خمیر را در داخل تنور قرار می‌دهد و یا فردی که نان را از تنور خارج می‌کند بر اساس پروتکل‌های بهداشتی نیازی به استفاده از دستکش ندارد این در حالی است که متأسفانه مشتریان از این موضوع اطلاع ندارند و ممکن است به این مسأله اعتراض کنند، در حالی که بر اساس پروتکل بهداشتی وضع شده اقدامی خلاف قانون صورت نگرفته است.

وی همچنین بیان داشت: نان در لحظه‌ای که از تنور خارج می‌شود سالم است و هیچگونه آلودگی ندارد بنابر این مردم برای حفظ بهداشت نان بهتر است با خود پارچه‌ای همراه داشته باشند و نان را در داخل آن قرار دهند و از نایلون استفاده نکنند، زیرا نایلون تا حدودی آلودگی را جذب می‌کند.

وی افزود: عدم آگاهی از چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید منجر به از بین رفتن آرامش روانی شود. لذا مردم باید بخشی از بهداشت نانوایی‌ها را خود رعایت کنند، به عنوان مثال می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این کار را انجام دهند.

در ادامه این جلسه محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران با بیان اینکه ما هم پروتکل‌های بهداشتی را در اختیار واحدهای صنعتی تولید نان قرار داده‌ایم گفت: استفاده از ماسک و دستکش بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ضروری است ضمن اینکه واحدهای نانوایی نباید پول نقد از مشتری دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نوروز نشست خبری سلامت نان رعایت پروتکل های بهداشتی رئیس اتحادیه نان رعایت پروتکل ها بر اساس پروتکل اقلام بهداشتی نانوایی ها برای رعایت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به استناد ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه كشور و بعد از ابلاغ قانون مديريت خدمات كشوري هرگونه استخدام فقط از طريق آزمون امكان‌پذير مي‌باشد اما گاهی دیده شده است که برخی از دستگاهها اقدام به استخدام نیرو خارج از این قانون می کنند شهروند خبرنگاری با انتقاد از این موضوع پیامی فرستاده اند که در زیر می خوانید: 

متن شهروند خبرنگار ما: 

با سلام.متاسفانه با خبر شدیم علیرغم اینکه قانونا تمامی دستگاه ها حق به کار گیری نیرو بدون آزمون استخدامی ندارند ولی دادگستری شهرستان های بعضی استان ها به بهانه نیروی دادگاه صلح اقدام به جذب نیرو بدون ضوابط و برخلاف قانون و بدون آزمون سلیقه ای نموده اند در حالیکه در قانون شورای جدید جهت تشکیل دادگاه صلح به قوه قضاییه اجازه داده شده از طریق آزمون استخدامی ۱۰هزار نیرو با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف اقدام نمایند ولی رییس بعضی از حوزه های قضایی به کارکنان شورا گفتن باید صبرکنید آزپون برگزارشود و جذب شوید اما متاسفانه خود نیروی دلخواه را به نیروی انسانی قوه جهت جذب در دادگاه صلح بدون آزمون و سابقه کاری جذب بشن که الان در برخی شعب استان البرز اتفاق افتاده و گزینش این عزیزان نور چشمی را تایید و جهت سیر مراحل حکم کارگزینی به استان معرفی نموده است لطفا پیگیر این مطلب از رییس قوه قضاییه باشید.التماس دعا

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری