Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:04:50 GMT

آمریکا و شایعه بیماری رهبر کره‌شمالی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۷۶۹

آمریکا و شایعه بیماری رهبر کره‌شمالی

نشریه آمریکایی نیوزویک روز چهارشنبه در گزارشی با عنوان «مقامات می‌گویند آمریکا هیچگونه شواهد و مدارکی مبنی بر وخیم بودن وضعیت رهبر کره شمالی ندارد» افزود:  

دو مقام ارشد اطلاعات آمریکا به نیوزویک گفتند که جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی مبنی وخامت حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ندارد.

فقدان حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مراسم امسال روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در روز ملی آفتاب در بزرگداشت «کیم ایل سونگ» پدر بزرگ اون و رهبر فقید، گمانه زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت وی را بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم جونگ اون پیش از این هم برای مدتی در انظار عمومی ظاهر نشده بود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴میلادی که غیبت وی بیش از یک ماه به طول انجامید و به شایعات مورد سلامت وی دامن زد. با این حال، این بار رسانه‌های بین المللی پوشش غیرقابل انتظاری به غیبت او داده‌اند.  

«روزنامه دیلی ان کی» مستقر در کره جنوبی که از جمله مخافان سرسخت سیاست‌های کره شمالی است و بودجه مستقیم خود را از کنگره آمریکا دریافت می‌کند، روز دوشنبه برای نخستین بار گزارش داد که کیم جونگ اون در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) و تحت عمل جراحی قلب و عروق قرار گرفته است.

این روزنامه با استناد به یک منبع ناشناس در کره شمالی، ادعا کرد که کیم حالا در ویلای کوهستانی در یکی از استان‌های شرقی کره شمالی به نام هاینگ سان(Hyangsan) در حال گذران دوران نقاهت است. پس از آن شبکه خبری سی ان ان هم با استناد به یک مقام رسمی که نامش فاش نشده بود، مدعی شد:  ایالات متحده در حال نظارت بر اخبر و اطلاعاتی است که گویای وخامت اوضاع این رهبر جوان است.  

اما پس از این اخبار، یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا روز سه شنبه به نیوزویک گفت که جامعه اطلاعاتی در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر درست بودن این ادعاها ندارد اما همچنان بر اخباری که از شرکای منطقه‌ای می‌رسد، نظارت دارد.  

کاخ آبی (اقاماتگاه رییس جمهوری کره جنوبی) هم اوایل روز سه شنبه اعلام کرد: شاهد هیچ فعالیت غیرمعمولی در رابطه با سلامتی کیم جونگ اون نبوده و به نظر می‌رسد که این کشور طبق روال معمول، امور خود را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین هم روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: از گزارش‌های مربوط به سلامتی حاکم کره شمالی آگاه است، اما «دمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت که کرملین منتظر دریافت اطلاعات رسمی است.  

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که دولت «دونالد ترامپ» گزارشات رسیده از پیونگ یانگ را از نزدیک تحت نظارت دارد.  

کیم جونگ اون بعد از درگذشت پدرش کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱، این مقام را به ارث برد. گفته می‌شود وی جوانترین رهبر جهان است که براساس گمانه زنی‌ها در زمان قبول رهبری کشورش، ۲۷ سال سن داشته است.  

برچسب‌ها کره ‌شمالی کیم جونگ اون ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون ایالات متحده آمریکا کره شمالی کیم جونگ اون ایالات متحده آمریکا رهبر کره شمالی کیم جونگ اون روز سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت