Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@00:17:11 GMT

ضرورت شناسنامه دار شدن انبارهای قزوین

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۵۰۸۴

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌اله جمالی‌پور در اولین نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز استان قزوین، ساماندهی و ثبت دقیق انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالای استان را گامی مهم در مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع ساماندهی و شناسنامه دار کردن انبارهای کالا در استان را باید با جدیت پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تخلف‌های احتمالی از سوی برخی سودجویان باید فهرست تمامی انبارهای موجود در دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ثبت شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اظهار داشت: از مهمترین اقداماتی که می‌توان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داد، حمایت از تولیدکنندگان و حرکت در مسیر رونق تولید و ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نام گذاری شده مهمترین وظیفه مسئولان حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی است و همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم، چرا که این مهم موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ملی از جمله مولفه های تحقق جهش تولید است و به همین سبب همه ما تکلیف داریم در این موضوع غفلت نکنیم و مصرف محصولات ایرانی را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار قزوین مبارزه با قاچاق کالا را گامی موثر در تولید ملی و حمایت از تولید داخلی و سرمایه انسانی دانست و خاطرنشان کرد: تولید کالای با کیفیت مانع قاچاق کالا و ارز خواهد شد.

جمالی پور اضافه کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که نشان از عزم جدی مدیران استان برای مقابله با قاچاق کالا دارد و از زحمات فرمانداران و مسوولان که وقت بیشتری در این خصوص صرف کردند قدردانی می‌کنیم.

وی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: امسال سرعت رسیدگی به پرونده‌ها باید بیشتر شود و در کنار آن ورود و خروج کالاهای قاچاق نیز با جدیت کنترل شود.

جمالی پور خاطر نشان کرد: کارگروههای ۹‌گانه مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا در سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و امسال نیز باید طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان پروژه خاص تعریف شود که بتوانیم ساماندهی انبارها را تا پایان سال داشته باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه  پیشگیری، مبارزه با قاچاق کالا و ارز عاملی برای رونق تولید است،گفت: علاوه بر اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه، ترویج فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی عاملی مهم و تاثیرگذار برای تقویت باور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی توسط شهروندان است که می تواند توسط صدا و سیما، ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اتحادیه ها و اصناف و ارگان های فرهنگی پیگیری شود.  

وی با بیان اینکه هر کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می شود، افزود: باید کالاهای تولیدی و صنعتی استان دارای شناسه باشند و فرهنگ سازی برای استفاده از این کالاها را نیز باید یک ضرورت دانست.

جمالی پور یادآور شد: در راستای  مبارزه با قاچاق کالا و همچنین ساماندهی و نظارت بر واردات  ا جدیت دنبال شود و تمامی دستگاه ها، نهادها و ادارات ذیربط باید با تمام توان و با نظارت مستمر از ورود کالای قاچاق به بازار جلوگیری کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین ایجاد اشتغال مبارزه با قاچاق کالا و ارز واردات قاچاق کالا مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونق تولید جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا