Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@03:30:51 GMT

برای قرنطینه حیوانات خانگی آماده شوید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۵۴۵۸

برای قرنطینه حیوانات خانگی آماده شوید

انتقال ویروس کرونا به‌وسیله حیوانات خانگی مسئله‌ای است که در حال حاضر نباید نگران آن بود اما بهتر است نکات مربوط به قرنطینه حیوانات خانگی و مراقبت از آنها را بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ممکن است برخی افراد به خیال ابتلا به کرونا، حیوانات خانگی‌شان را رها کنند یا حیوان‌آزاری و آسیب‌زدن به حیوانات افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مطلب زیر، آخرین اطلاعات نقل‌شده از منابع معتبر درباره ابتلای حیوانات خانگی به کرونا را می خوانید.

اگر در محل سکونت‌تان هنوز فروشگاه‌های مخصوص وسایل و غذاهای حیوانات خانگی تعطیل نشده‌اند، توصیه می‌کنیم اقلام ضروری برای حیوان خانگی خود را به میزان بیشتر تهیه کنید و در خانه نگه دارید. در صدر این فهرست، غذای حیوان خانگی و مواد و وسایل شوینده و تمیز‌کننده مخصوص او قرار می‌گیرد.

همچنین لازم است داروهای مخصوص پیشگیری از ابتلای حیوان خانگی به کک، کرم قلب و عارضه‌های دیگر را به میزان بیشتر تهیه و در خانه نگهداری کنید.

اگر واکسن‌های حیوان خانگی شما به‌روز نیستند، حتما او را نزد متخصص ببرید تا تمامی واکسن‌های لازم را به او تزریق کند.

مدفوع یا ادرار کردن حیوان خانگی در خانه

شاید پیش‌ازاین حیوان خانگی خود را برای مدفوع یا ادرار کردن جایی بیرون از خانه می‌بردید، ولی حالا دیگر امکان آن را ندارید و مجبور هستید او را عادت بدهید در خانه این کار را انجام دهد؛ پس طبق شیوه‌ای عمل کنید که در این بخش خواهیم گفت. این راهکار به‌ویژه مناسب کسانی است که حیوان خانگی را در آپارتمان نگهداری می‌کنند و خانه حیاط‌دار ندارند.

بهترین کاری که در چنین شرایطی می‌توانید انجام دهید این است که طوری رفتار کنید که انگار قرار است سگ را بیرون ببرید؛ به این معنا که تمامی وسایل و چیزهای دیگری را که قبلا برای بیرون‌بردن او فراهم می‌کردید، حالا هم فراهم کنید. به‌این‌شکل او متوجه می‌شود که زمان مدفوع یا ادرار کردنش رسیده است. هرچند قرار است این بار به‌جای بیرون‌رفتن، کارش را در خانه انجام دهد.

زمان مدفوع یا ادرار کردن برای بیشتر سگ‌ها صبح‌ها، بعد از ورزش‌کردن، بعد از غذاخوردن و بعد از خواب نیمروزی است. فراهم‌کردن وسایل و بردن سگ به محل موردنظر در خانه را باید به زمان مناسب موکول کنید.

محل موردنظر در خانه را با چمن مصنوعی، روزنامه یا پد ادرار مخصوص سگ بپوشانید. به‌هنگام تمیزکردن آن هم تمامی موارد و نکات بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید. البته نه‌فقط برای مقابله با کرونا؛ با رعایت این ملاحظات خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر نظیر ژیاردیا (giardia) و لپتوسپیروز (leptospirosis) را هم که می‌توانند از سگ به انسان منتقل شوند کمتر می‌کنید. این کار در شرایط کنونی و اولویت‌داشتن رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بسیار ضروری است.

سرگرم نگه‌داشتن سگ‌ها در خانه ‌هنگام قرنطینه کرونا

به‌هنگام قرنطینه، فعالیت جسمانی سگ‌ها به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر می‌شود؛ پس برای سالم و فعال نگه‌داشتن آنها لازم است تدابیری در نظر بگیرید. یکی از این تدابیر، تهیه و استفاده از اسباب‌بازی‌های مخصوصی است که می‌توان غذا و خوراکی‌های سگ را در آنها گذاشت. بهتر است در دوران قرنطینه تمامی وعده‌های غذایی سگ‌ها به این صورت در اختیارشان گذاشته شود.

اسباب‌بازی‌های مخصوص حیوانات خانگی

همچنین در دوران قرنطینه توجه به تمرین‌ها و حرکت‌های جسمانی بخصوصی که به سگتان آموزش داده‌اید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ مثلا اگر سگتان با شنیدن جمله یا عبارتی، شکل خاصی روی زمین می‌نشیند، غلت می‌زند یا بین پاهایتان حرکت می‌کند، زمان بیشتری را برای تمرین این کارها صرف کنید. با این کار هم سر خودتان گرم می‌شوید و هم حیوان خانگی کمتر بی‌قراری می‌کند. حتی می‌توانید یکی از وعده‌های غذایی را به‌عنوان جایزه برای برخی تمرین‌ها در نظر بگیرید و به این صورت، او را تشویق کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حیوان حیوانات خانگی خطر ابتلا به بیماری قلب مراکز درمانی قرنطینه حیوانات خانگی حیوان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی؛ به این حیوان علاقه دارم!

آفتاب‌‌نیوز :

امید نورافکن پس از تساوی بدون گل سپاهان مقابل پرسپولیس اظهار کرد: می‌توانستیم ببریم، اما حیف شد. می‌توانستیم قهرمان لیگ شویم. نمی‌توانم حسم را بگویم. باید بجنگیم تا هم بازی‌های لیگ را محکم‌تر برگزار کنیم و هم جام حذفی را که سخت است.

وی در ادامه افزود: بازی حساسی بود و همه این را می‌دانند. من هم صد درصد توان خودم را گذاشتم. امروز وظایفم دفاعی بود و نتوانستم موقعیت‌سازی کنم و از شوت‌هایم استفاده کنم. از خودم راضی بودم.

وی درباره انتشار یک عکس در صفحه شخصی‌اش و حاشیه ایجادشده پس از آن گفت: هر چه درباره خودم و تیمم می‌گذارم، برایم حاشیه می‌شود و آن‌ها را به شخص و جای دیگر نسبت می‌دهند. واقعاً عمدی وجود نداشت. من آن عکس را دوست داشتم و علاقه‌مند بودم. به ببر علاقه دارم.

نورافکن در واکنش به شعار‌ها علیه او در بازی امروز گفت: آن‌ها نیز از مردم هستند و شاید شرایط‌شان خوب نیست و دق دلی‌شان را بر سر من خالی می‌کنند.

بازیکن سپاهان عنوان کرد: در لیگ کمی فاصله ایجاد شده است. ما بازی با پیکان و همچنین سه امتیاز مقابل نساجی را از دست دادیم. واقعاً اتفاقات عجیب و غریبی برای سپاهان درست کردند. شما رسانه‌هایی هستید که مطمئناً باید از پرسپولیس و استقلال حمایت کنید و هیچ خُرده‌ای هم از شما گرفته نمی‌شود. اگر آن‌ها را کنار بگذاریم، سپاهان یکی دو سال است که واقعاً قهرمان لیگ است، اما باز هم همه می‌دانند که استقلال و پرسپولیس از سوی خبرنگاران و دولت‌مان باید حمایت شوند و این یک واقعیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امید جدید پرسپولیسی‌ها برای صدرنشین: ذوبِ شکست‌ناپذیر!
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی؛ به این حیوان علاقه دارم!
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را دست می‌دهیم
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • نمایش زجر به قیمت لایک!