Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@07:17:59 GMT

رشد ۳۳۰ درصدی تعداد کشتی های ورودی مجتمع بندری کاسپین

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۶۸۹۰

رشد ۳۳۰ درصدی تعداد کشتی های ورودی مجتمع بندری کاسپین

افقی از رشد ۳۳۰ درصدی تعداد کشتی های ورودی مجتمع بندری کاسپین با ورود صدو پنجاهمین کشتی خبرداد و گفت: حجم بار تخلیه و بارگیری شده در بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی در فروردین از مرز صد و پنجاه هزار تن گذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، «امین افقی»  با اشاره به پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی حامل غلات که تاکنون وارد این بندر شده است اظهار داشت: این کشتی تجاری حامل بیش از ۵ هزار و۳۰۰ تن غلات، صد و پنجاهمین کشتی است که تاکنون در این بندر منطقه ازاد انزلی پهلوگیری کرده است و از بزرگ‌ترین محموله های غلات وارد شده از طریق دریای خزر به بنادر شمالی کشورمان بود که عملیات تخلیه آن در مجتمع بندری کاسپین آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تعداد کشتی های وارده به این بندر در یک ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۳۰ درصدی داشته افزود: از ابتدای امسال علی رغم محدودیت های به وجود آمده ، ۱۳فروند کشتی جمعاً با بیش از ۳۷ هزار تن انواع کالاهای اساسی همچون روغن خوراکی، ذرت، جو و دانه سویا و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در این بندر تخلیه و بارگیری شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته سه فروند کشتی جمعاً به تناژ ۱۰ هزار تن بوده است.

 

وی با بیان اینکه در بندر انزلی که در محدوده این منطقه واقع شده نیز ظرف ۲۰ روز نخست سال جاری میزان تخلیه وبارگیری کالا از ۹۰ هزار تن عبور کرده اظهارداشت: نکته حائز اهمیت اینکه بخش عمده کالاهایی که توسط این بندر وارد کشور شده، شامل کالاهای اساسی بوده و در عین حال در مقایسه با میزان بار تخلیه و بارگیری شده در بندر انزلی در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶۶ درصدی نیز همراه شده است.

 

وی در مورد افزایش صادرات کالای غیر نفتی در بندر انزلی افزود: عملکرد صادرات کالای غیر نفتی بندرانزلی در مدت مذکور ابتدای سال ۹۹ با رشد قابل توجهی روبرو بوده و به میزان ۳۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 

معاون بندری و حوزه خزر سازمان با بیان اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی، بندر کاسپین یکی از فعال‌ترین بنادر شمالی در تامین کالاهای اساسی کشور در شرایط کرونا بوده است خاطر نشان کرد: سرعت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در این بندر موجب شده تا در یک ماهه نخست سال جاری با وجود محدودیت ها و تعطیلی بسیاری از مشاغل و بنگاه های اقتصادی، تعداد هزار و۲۰۰ سفر کامیون از این بندر کالاهای وارده را جهت مصرف هم میهنان به سراسر کشور حمل کنند که مؤید رونق و نقش بی بدیل این بندر در تأمین کالاهای اساسی کشور است.

 

عضو موظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی خلق ارزش و ایجاد مزیت های رقابتی، کوتاهی مسیر، آبخور بالا و پسکرانه وسیع بندر، کاهش هزینه های حمل و نقل، تسریع و تسهیل خدمات به فعالان اقتصادی و بندری، ارائه مشوق های قانونی متنوع از سوی این سازمان بهمراه توسعه زیرساخت ها و نزدیکی به تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور را از مهم ترین دلایل استقبال بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین عنوان کرد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: بندرکاسپین تخلیه و بارگیری کالا منطقه آزاد انزلی مدت مشابه سال گذشته مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی کالاهای اساسی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس مجتمع پتروشیمی هنگام گفت: با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام و تعیین تکلیف ۳۶ سامانه و زیرسامانه، عملیات پیش‌راه‌اندازی واحد اوره با اولویت خطوط زیرزمینی (UG) آغاز شد.

پارسا افزود: تکمیل عملیات راه‌اندازی این واحد منجر به افزایش یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت اسمی تولید اوره کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: سفارش گذاری آخرین سری تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل نهایی عملیات نصب و ساختمان این واحد انجام و با رسیدن راکتور اوره، عملیات راه‌اندازی این واحد وارد مرحله عملیاتی شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی هنگام گفت: افزایش تولید اوره کشور ضمن این‌که نقش به‌سزایی در امنیت غذایی صنایع پتروشیمی کشور دارد، ارزآوری بسیار بالایی نیز برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف