Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:34:56 GMT

آغاز پروژه مرمت مسجد تاریخی «ملامهدی» در قزوین

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۷۶۵۴

آغاز پروژه مرمت مسجد تاریخی «ملامهدی» در قزوین

ایسنا/قزوین سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین گفت: به‌منظور صیانت و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی، پروژه ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی آغاز شد.

احسان نورانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: مسجد ملامهدی قزوین از جمله مساجد تاریخی دارای شبستان و متعلق به دوره قاجار است که عملیات ساماندهی و مرمت آن در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیئت امناء مسجد و نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل از اول اردیبهشت ماه 1399 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، نورانی با اشاره به روند مرمت این بنای تاریخی مذهبی اظهار کرد: در سنوات گذشته اقدامات مرمتی اعم از چفت و بست جداره‌ها و مرمت طاق شکسته ضلع جنوب‌غربی این مسجد به کمک خیرین و نظارت مرمت‌گران این اداره کل صورت گرفته و در مرحله جدید مرمت این بنای تاریخی استحکام‌بخشی گنبدک‌ها و سبک‌سازی بام انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مسجد تاریخی ملامهدی از مساجد دوران قاجار و دارای تزیینات رسمی‌بندی و آجر کاری است که در خیابان مولوی در بخشی از بافت تاریخی قزوین واقع شده و در تاریخ دهم مهر ماه سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۲۰۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان