Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قندی متولد اسفند ۱۳۳۰ روزنامه‌نگار، استاد رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس روزنامه‌نگاری، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از آمریکا در رشته مدیریت بین‌الملل بود.

ویژه‌ترین مهارت حسین قندی را در انتخاب تیتر‌های مناسب برای مطالب مطبوعاتی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از جمله روزنامه‌نگارانی است که بسیار بر اخلاق روزنامه‌نگاری تأکید می‌کرد.

او معتقد بود که هر خبرنگار به هر خبر با زاویه دید خاص خود نگاه می‌کند و می‌تواند خبر را با رعایت صحت آن به‌صورت توصیفی بنویسد که خبرگزاری‌ها با استفاده از این روش خبرنویسی می‌توانند مخاطب و مشترک بیشتری جذب کرده و علاوه بر کسب درآمد، بیشتر رقبا را از صحنه خارج کنند. همچنین قندی بر این باور بود که هر حوزه خبری، زبان و ادبیات خاصی دارد و خبر باید توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با انعطاف و جذابیت نگارش شود تا احساسات خواننده را تحریک کنند.

قندی خبر را به دو مقوله «سخت‌خبر» و «نرم‌خبر» تقسیم کرد و معتقد بود سخت‌خبر، عناصر اصلی خبر را بیان می‌کند و نرم‌خبر با استفاده از قوه تخیل به تشریح حوادث حاشیه‌ایِ خبر اصلی می‌پردازد.

مجید فروغی که هم اکنون مدیریت روابط عمومی معاونت هنری را برعهده دارد و در دوران دانشجویی از شاگردان مرحوم استاد قندی بوده است، درباره ایشان گفت: حسین قندی از روزنامه نگاران و معلمان روزنامه نگاری بود که دانش، تخصص و تجربه روزنامه نگاری داشت و در واقع اصول حرفه‌ای و تخصصی روزنامه نگاری دانشگاهی را با تجربه‌های عملی روزنامه نگاری همراه می‌کرد.

وی افزود: البته استادان و روزنامه نگاران دیگری هم بودند و هستند که این ویژگی را دارند. قندی از کلاس درس به تحریریه می‌رفت و بنابراین آنچه قندی در کلاس از خبرنویسی و تیتر و لید و مقاله می‌گفت با تجربه‌های عملی روزنامه نگاری همراه بود. کتاب‌هایی هم که استاد قندی در زمینه خبرنویسی و رونامه نگاری و مقاله نویسی نوشته، کاربردی است و اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری را به صورت کاربری بیان کرده است.

فروغی تاکید کرد: قندی اصول و اخلاق حرفه‌ای را در روزنامه نگاری آموزش می‌داد و سال‌ها فعالیت در آموزش روزنامه نگاری و کتاب‌های آموزشی که نوشت، نقش موثری برای این استاد در جریان آموزش روزنامه نگاری رقم زده است.

گفتنی است حسین قندی که اصحاب رسانه او را به عنوان پایه گذار تیتر‌های ترکیبی در روزنامه نگاری نوین ایران می‌دانند سرانجام در ۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزنامه روزنامه نگار روزنامه نگاری حسین قندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی
  • اخراج سنگربان والنسیا پایه‌گذار بازگشت آبی اناری‌ها شد
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی