Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:59:38 GMT

تالشان پیشتاز در آزمون همدلی و گذشت/پویش بخشش اجاره‌بها در تالش

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۰۱۴۶

تالشان پیشتاز در آزمون همدلی و گذشت/پویش بخشش اجاره‌بها در تالش

‍‍‍‍‍‍

بسیاری از مالکان پاساژها و مغازه‌های سطح شهر تالش اجاره‌بهای یک و دو ماه را جهت حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و کشور ایران موجب تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها شد و در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه فشارهای سنگینی را بر مردم وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا روزبه‌روز و یک‌به‌یک کشورهای مختلف جهان را طی می‌کند و اقتصاد جهانی را با شوک عظیمی مواجه کرده، در این میان ارزیابی‌های این بود که کشور عزیزمان ایران که در مورد تحریم ناجوانمردانه کشورهای غربی نیز می‌باشد با بحران‌های شدید مواجه شود، اما فرهنگ و تمدن کهن ملت ایران و همبستگی و همراهی مردم با دولت موجب شد تا شاهد مدیریت و جلوگیری از شیوع این ویروس کشنده در سطح کشور باشیم.

از همان روزهای نخست شاهد تشکیل گروهای مختلف مردمی در جهت مقابله با این ویروس کشنده بودیم، دوخت و توزیع ماسک رایگان در میان مردم، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد حدود دوماه است که به‌صورت مداوم در حال انجام است.

تالش یکی از شهرستان‌های پیشتاز در زمینه تشکیل گروهای مردمی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده و این اقدامات همچنان ادامه دارد، به‌گونه‌ای که خیرین و بازاریان تالش پس از  تهیه و توزیع مواد و لوازم بهداشتی، تجهیزات پزشکی برای بیمارستان، دوخت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و همچنین ضدعفونی معابر این روزها به پویش بخشش اجاره‌بها پیوسته‌اند. 

طی روزهای گذشته بسیاری از مالکان مغازه‌ها و پاساژها در تالش در اقدامی ارزشمند یک یا دو ماه از اجاره‌های خود را به مستأجرهایشان که در پی تعطیلی بازار دچار خسارت شده‌اند، بخشیدند تا یک‌بار دیگر تمدن و فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان بکشند. 

جواد مهدوی مالک یکی از پاساژهای شهر تالش که دوماه اجاره‌بهای مغازه‌های خود (حدود ۱۰۰ میلیون تومان) را بخشیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با بیان اینکه به مبالغ این اجاره‌بها نیاز دارد اما برای کمک به مستأجرهایش آن را می‌بخشد، اظهار کرد: این روزها خواهد گذشت و فقط خوبی و محبت انسان‌هاست که باقی می‌ماند.

مهدوی از مالکان پاساژها، خانه‌های مسکونی و مغازه‌ها خواست تا هوای همدیگر را داشته باشیم و در این شرایط سخت باگذشت و ایثار از مشکلات همشهریان خود بکاهیم.

همچنین مالکان پاساژهای صالحی، یوسفی، آریس، راستاد و پورنصیر نیز در همین راستا اجاره‌بهای یک ماه را بخشیده‌اند، همچنین حسن محمدپور و هوشنگ عبدالله زاده ازجمله مالکانی هستند که در جهت حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در فروردین‌ماه از مستأجرهای خودشان اجاره دریافت نکرده‌اند.

برخی مالکان نیز از عدم‌حمایت دولت گلایه کرده و به ارسال پیامک پرداخت قبوض آب و برق و غیره معترض هستند، آن‌ها مدعی هستند نباید تمام فشارها را بر دوش ملت انداخت و دولت نیز باید به وظایف خود نسبت به مردم عمل کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اجاره بها تالش فرهنگ بخشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار حسین زارع کمالی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور را با تاکید بر اینکه کشور درگیر جنگ مستقیم اقتصادی است مورد اشاره قرار داد و افزود: کارگران سردمداران این جنگ هستند.

وی با اشاره بر آمادگی سپاه و مجموعه بسیج استان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استعدادها و نخبه‌های فراوانی در جامعه کارگری استان وجود دارد که این استعداد نیاز به توجه، شناخته شدن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن در جهش تولید است. جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است.

زارع کمالی همچنین بسیج کارگری و شکل گیری پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی را از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کارگران مورد استفاده قرار داد.

وی توجه به حقوق و مزایای کارگران و رسیدگی به معیشت آنها را از اولویت‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دغدغه‌هایی که برای یک کارفرما در حوزه تولید به وجود می آیند بکاهند و بیشترین فکر کارفرما استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه جهت تولید و در نتیجه رسیدگی بیشتر به معیشت کارگران باشد.

کد خبر 6091013

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود