Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام خبر تعطیلی ادامه دار مدارس اغلب آموزشگاه ها اقدام به دریافت پیش از موعد هزینه سرویس مدرسه کردند در حالیکه تعطیلی مدارس امکان ارائه خدمات به دانش آموزان را متوقف کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، آغاز اسفند ۹۸ با اعلام خبر مشاهده بیماری کرونا در ایران شوک بزرگی به همه اقشار جامعه وارد شد، چند روزی از اعلام اولین خبر نگذشته بود که هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشدید نگرانی ها در اولین اقدام مدارس تعطیل شدند، اما این تعطیلی مختص یک هفته و یک ماه نبود، با توجه به شرایط پیش آمده احتمالا این تعطیلی تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه پیدا می کند.

آنچه که در این گزارش به آن پرداخته می شود، اتخاذ شهریه مدارس و هزینه سرویس است که در اغلب مدارس قبل از پایان سال توسط والدین دانش آموزان پرداخت شده است.

دریافت پیش از موعد هزینه سرویس مدارس همزمان با تعطیلی سراسری

یکی از والدین دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پیش از پایان سال تحصیلی مدرسه چک مربوط به سرویس مدرسه را از حساب ما برداشت کرد در حالیکه هزینه ماه های قبل از اسفند پرداخت شده بود.

وی افزود: از ابتدای اسفند ماه سرویس مدرسه بنا به تعطیلی همه مدارس فعالیتی نداشته است اما باز هم هزینه آن را برداشت کردند، با توجه به ادامه دار بودن شرایط انتظار می رفت هزینه کسر شده باز گردد اما هیچ یک از مسئولان مدرسه پاسخگو نیستند.

این مادر معترض عنوان کرد: تعطیلی مدارس امکان آموزش حضوری دانش آموزان را از بین برده است و معلمان تنها در شبکه های اجتماعی در مدت زمان اندکی به آموزش می پردازند حال آنکه بار اصلی بر دوش والدین است.

وی تاکید کرد: بهتر است در شرایط شیوع کرونا که بسیاری از خانواده ها متضرر از شرایط اقتصادی کنونی هستند و کسب و کار بسیاری با تعطیلی طولانی مدت مواجه شده است، مدارس اندکی با خانواده ها همراهی کرده و قدری تخفیف در دریافت شهریه ها قائل شوند.

پرداخت مازاد هزینه سرویس مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید

خبرنگار راه آرمان به دنبال پیگیری این موضوع با سرپرست روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفتگو کرده و جویای راه حل این مشکلات شد.

مهران باهری در ارتباط با استرداد وجوه دریافت شده برای هزینه سرویس ماه های باقی مانده سال تحصیلی که با تعطیلی مدارس همراه شده، به خبرنگار ما گفت: با تعطیلی مدارس آموزش و پررش هزینه اضافی دریافت شده بابت سرویس مدارس را محاسبه کرده و به والدین باز می گرداند.

سرپرست روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: بر اساس قانون بازگشایی مدارس، سرویس مدارس تا تاریخ نهم اسفند به دانش آموزان خدمات ارائه داده اند، هزینه این ۹ روز به همراه تعطیلات نوروز که جمعا ۲۵ روز می شود، محاسبه شده و به رانندگان پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: باقیمانده این هزینه که مربوط به ماه های اردیبهشت و خرداد است محاسبه شده و در ابتدای سال تحصیلی آینده به والدین دانش آموزان برگشت داده می شود.

کاهش شهریه مدارس دولتی در اختیار مسئولان آموزشگاه است

باهری در ارتباط با احتمال کاهش شهریه مدارس غیردولتی توضیح داد: مدارس غیردولتی با توجه به دریافت شهریه از دانش آموزان موظف به ارائه خدمات به صورت مجازی هستند، در صورتی که مدرسه ای کم کاری کند والدین می توانند برای ثبت شکایت خود به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه کنند.

سرپرست روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس غیردولتی با معلمان خود قرارداد بسته اند موظف به پرداخت حق الزحمه آن ها است از این رو دستورالعملی برای کاهش شهریه این گونه مدارس صادر نشده است.

وی بیان کرد: در مطالبات اخیر وزیر آموزش و پرورش تاکید فراوانی بر کاهش شهریه توسط مؤسسان مدارس غیردولتی شده دارد اما در نهایت تصمیم نهایی را مسئولان آموزشگاه برای کسر شهریه می گیرند.

به گزارش راه آرمان، مردم ایران در همه صحنه های سخت یار، یاور و پشتیبان یک دیگر بودند و ثابت کردند که در سخت ترین شرایط هم پشت یک دیگر را خالی نمی کنند.

اکنون که بحران کرونا ضررهای بسیاری را بر کسب و کارهای متعدد وارد کرده انتظار می رود مسئولان آموزشگاه های غیر دولتی با خانواده ها همراهی کرده و ضمن کاهش شهریه به والدین دانش آموزان کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان والدین دانش آموزان مدارس غیردولتی تعطیلی مدارس سرویس مدارس شهریه مدارس هزینه سرویس کاهش شهریه سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی