Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:42:28 GMT

کمک ده میلیون ریالی به رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شیراز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۲۸۴۹

کمک ده میلیون ریالی به رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، در یکصد و سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که با سخنرانی امیر «ابوالقاسم رضایی» فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد همراه بود ۶ طرح دو فوریتی به تصویب رسید و به شهرداری اجازه داده شد به هر بهره‌بردار و راننده ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی مبلغ ده میلیون ریال با مجموع کل ۱۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه نظارت شورای اسلامی شهر شیراز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرداری، طرح دوفوریتی دیگری بود که مصوب و بر اساس آن شهرداری مکلف شد نسبت به تشکیل کمیته سلامت جهت پایش، ارزیابی و رفع نواقص موجود برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کارکنان و ارباب‌رجوعان متناسب با مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در شهرداری مرکزی، شهرداری‌های مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته اقدام و نتیجه عملکرد خود را هر ۱۰ روز یک بار به شورا ارائه کند.

در دستور دیگر این جلسه شهرداری شیراز ملزم به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی شد که پس از تصویب با ۱۳ رأی موافق، موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارسال شد.

طرح دوفوریتی اعضای شورای شهر شیراز درخصوص تغییر ساعت برگزاری جلسات رسمی در ماه مبارک رمضان نیز با ۹ رأی موافق مصوب شد، بر این اساس جلسات رسمی شورا در ماه مبارک رمضان روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ برگزار می‌شود.
در این جلسه همچنین قدرالسهم ماده ۱۰۱ قانون شهرداری نیز مطرح که با شرح و تعیین جزئیات قدرالسهم شهرداری، این طرح دوفوریتی به تصویب اعضا رسید.
طرح دوفوریتی الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز نیز دیگر مصوبه این جلسه بود که رأی مثبت اکثریت اعضای شورای پنجم را کسب کرد.

در صورتجلسه کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا بررسی نهایی گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۴-۹۵و ۹۶ سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز نیز در دستور کار قرار گرفت که پس از تصویب شهرداری شیراز مکلف به بررسی نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شد تا زمان تصویب نهایی تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه در قالب یک لایحه به شورا ارائه کند.

کد خبر 4907441

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز شورای شهر شیراز فارس ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا قزوین ماه مبارك رمضان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان بارش باران استانداری قزوین جهش تولید شهرداری شیراز طرح دوفوریتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری