Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@21:30:20 GMT

مسئولان به رفع مشکل صنف آرایشگر در کرمان کمک کنند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۳۱۳

مسئولان به رفع مشکل صنف آرایشگر در کرمان کمک کنند

رضا شهریاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده درآمدزایی همکاران صنف آرایشگاه های مردانه به پایان سال مربوط می شود که از ۱۷ اسفندماه و پیش از عید نوروز ۹۹ تعطیل اعلام شدند و به‌دنبال این تصمیم مشکلات اقتصادی بسیاری برای این صنف ایجاد شد.

وی اظهار داشت: برخی از همکاران تهدید به اعمالی می‌کنند که در خور و شان یک کاسب مسلمان نیست زیرا از پس هزینه‌های خود بر نمی آیند و اصناف همانگونه که در تمامی صحنه های انقلاب از جمله انتخابات و راهپیمایی ها حضور دارند، توقع داریم و دولت هم در مواقع خاص حامی و پشتیبان ما باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با  قدردانی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و کمیسیون نظارت که حامی اتحادیه آرایشگران بوده و همیشه با پیشنهاداتی که در مورد نرخ دادیم موافقت کردند ادامه داد: متاسفانه به علت نرخ تورم کالاهای اساسی و بالا بودن اجاره بهای محل کسب و خانه در صورت امکان، خواهشمند است نسبت به افزایش نرخنامه اتحادیه آرایشگران مردانه ترتیب اثری داده شود.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه استان کرمان با اشاره به اینکه نامه‌ای به اتاق اصناف در خصوص بخشودگی عوارض توسط شهرداری کرمان داده‌ایم گفت: مصوبات شورای اسلامی و شهرداری کرمان تاکنون در این زمینه اجرایی نشده ولی توسط هیات مدیره و رییس اتاق اصناف پیگیری می شود.

وی با تاکید بر تلاش اتاق اصناف برای رفع مشکلات تعطیلی آرایشگاه‌های مردانه عنوان کرد: به‌علت درآمد کم، مشکلی تاکنون با دارایی نداشتیم و آرایشگاه های مردانه به جز مواردی مشمول مالیات نشده اند.

شهریاری افزود: با نمایندگان مجلس، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی برای سختی کار اتحادیه آرایشگاه های مردانه مکاتبه کردیم که هیچ کدام پاسخ روشنی به ما ندادند.

وی بیان داشت: شغل آرایشگاه های مردانه سختی کار و بیمه ندارد، در حالی که در بحث کرونا پرخطر معرفی شده و اینکه جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست، مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرده است.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه استان کرمان گفت: همکارانی که با سرمایه کم اقدام به بازگشایی واحد صنفی می‌کنند مجبور به نصب دوربین می شوند که بدلیل قیمت بالای دوربین مشکلاتی برای همکاران ما به ‌وجود آورده است.

تعدادی از نمایندگان آرایشگران مردانه استان کرمان طی روز گذشته(چهارشنبه) با حضور در مقابل استانداری کرمان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی نزدیک به سه ماهه کسب و کارهای خود اعتراض کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل تعاون کار و رفاه انقلاب سازمان صنعت معدن و تجارت استان سرمایه شورای اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آرایشگاه های مردانه اتحادیه آرایشگران آرایشگران مردانه استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است

محمدمهدی فداکار چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه استانی و ملی کرمان گفت: در حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آن ها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی بیان داشت: تولید در استان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.

استاندار کرمان افزود: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

وی گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است، شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.

فداکار تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در کرمان

وی بیان داشت: مهم ترین مسئله در حوزه کارگری، آموزش و مهارت‌افزایی است که برای جذب نیروی انسانی باید به آن توجه کنیم.

استاندار کرمان به کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره داشت و گفت: کاهش این افراد نشان می‌دهد که از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری شده و بعضا واحد‌ها احیا شده‌اند.

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره داشت و افزود: کاهش نرخ بیکاری، کاهش تعداد بیمه بیکاری بگیران و تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان، همه نشان از وضعیت اقتصادی و فعالیت استان است.

 صنعت‌شهر‌ها را در دست پیگیری داریم

فداکار خرید خارج از استان و کشور را یک مشکل دانست و گفت: حتی محصولاتی در داخل استان تولید می‌شود؛ اما شرکت‌ها از خارج کشور وارد می‌کنند و یکی از دلایل این مسئله نبود ارتباط و آشنایی تولیدکننده با مصرف‌کننده نهایی است.

فداکار تصریح کرد: با مصوبه شورای تامین، اولویت خرید شرکت‌ها را در شرایط مساوی با خرید داخل استان گذاشتیم.

استاندار کرمان در خصوص مسکن کارگران گفت: صنعت‌شهر‌ها را در دست پیگیری داریم و چند نقطه نیز واگذاری زمین به شرکت‌ها صورت گرفته است.

وی به صنعت زغالسنگ و مشکلات کارگری آن نیز اشاره داشت و بیان کرد: این مشکل به راحتی قابل حل است و پیگیر آن هستیم و با رفع مشکل، شاهد افزایش ظرفیت اشتغال، سرمایه‌گذاری جدید، تامین نیاز واحد‌های فولادی و دغدغه روزمره کارگری در حقوق و بیمه خواهیم بود.

فداکار تاکید کرد: شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی بهره ببرند.

وی  گفت: در حوزه درمان بازنشستگان، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است و عمده نیاز بازنشستگان در بخش درمان است و هزینه‌های بالایی هم دارد؛ اما کمک خوبی از سوی تامین اجتماعی می‌شود.

استاندار کرمان افزود: ظرفیت‌های قانونی نیز برای موارد خاص وجود دارد که می‌توان از آن بهره ببرند.

 ۲۲ کارگر و واحد کاری استان کرمان، منتخب سی و پنجمین جشنواره امتنان

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۴ هزار شهید کارگری به گزارشی از روند برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان پرداخت و گفت: روند کار از مهر ۱۴۰۲ آغاز شد و ۲ هزار و ۶۶۶ نفر در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و واحد نمونه، اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کردند. 

وی افزود: از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۲ هزار و ۴۱۰ نفر آقایان و ۲۵۶ نفر خانم‌ها بودند و ۲۱ واحد نیز در بخش مربوطه خود ثبت‌نام داشتند.

مصباح تصریح کرد: پس از انجام داوری‌ها در سطح استان، ۲۲ کارگر، گروه کار و واحد به عنوان نمونه استانی انتخاب و به مرحله کشوری نیز معرفی شدند.

وی همچنین از انتخاب یک کارگر و یک واحد کاری نمونه ملی از استان کرمان خبر داد که در مراسمی با حضور رئیس جمهور از آن ها تجلیل شده است.

 ۱۳۰ هزار کارگر، بازنشسته و مستمری‌بگیر استان کرمان هستند

حسین شجاعی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در استان کرمان بازنشسته و مستمری بگیر هستند، گفت: ۱۶ کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان دایر است.

وی بیان داشت: ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق‌بگیر هستند و مهم ترین و اصلی‌ترین دغدغه آن ها در حوزه معیشت و درمان است.

شجاعی گفت: در بخش درمان بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان باید از صفر تا ۱۰۰ آن را سازمان متقبل شود که این اتفاق نمی‌افتد و قانون باید الزام و اجرایی شود.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان از ۲۲ نمونه استانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • تقویت کننده موی مردانه
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان