Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:44:58 GMT

قرقیزستان 176 تبعه خود را از روسیه برگرداند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۳۳۰

قرقیزستان 176 تبعه خود را از روسیه برگرداند

وزارت امور خارجه قرقیزستان از بازگشت بیش از صد شهروند این کشور از روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، وزارت امور خارجه قرقیزستان از بازگشت 176 شهروند این کشور به وطن خود از روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، برای انجام این پرواز خصوصی مذاکرات دوجانبه با مقامات دولتی روسیه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی با ممنوعیت پروازهای بین‌المللی در روسیه «مسکو» آماده ارائه کمک به شهروندان قرقیز شد ضمن این که این افراد به دلیل محدودیت‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا یک ماه در فرودگاه شهر «نووسیبیرسک» روسیه قرنطینه شده بودند.

در پرواز اول وزارت امور خارجه کودکان، زنان باردار، شهروندان بیمار و فقیر را برگرداند و در آینده نزدیک کمک به دیگر اتباع قرقیز انجام خواهد گرفت.

تمام افراد برگشته در قرنطینه و تحت نظارت پزشکان قرقیزستان قرار خواهند گرفت.

 شایان ذکر است که همزمان با وضع محدودیت‌ها برای تردد در سراسر جهان دولت قرقیزستان از راه‌اندازی برنامه خاص برای برگرداندن 3 هزار شهروند قرقیز واقع خارج از کشور خبر داد.

از این افراد تاکنون صدها نفر از ترکیه، مصر، چین و دیگر کشورها برگشتند.

به دلیل بحران کرونا تعداد زیادی مهاجرین کاری قرقیزستان واقع در روسیه، قزاقستان، ترکیه و کشورهای اروپایی شغل و منبع درآمد خود را از دست دادند و مجبور به بازگشت به وطن خود شدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه قرقیزستان کودکان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • کشاورز پارس‌آبادی ۳۰ میلیارد تومان را به صاحبش برگرداند
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه