Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای خظاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رسیدگی به وضعیت کلاس‌های مجازی شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای خطاب به آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رسیدگی به وضعیت کلاس های مجازی و پیگیری بخشنامه های این وزارتخانه درخصوص رایگان شدن اینترنت کلاس های مجازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

در این نامه آمده است: بر اثر شیوع کرونا و تعطیلی تمام مراکز آموزشی و آغاز فصل جدیدی از آموزش ها، با چالش‌های جدیدی مواجه شده ایم؛ به طوری که شاید شرایط فعلی یکی از اصلی‌ترین فرصت‌هایی است که وزارت ارتباطات می‌تواند پویایی و کارآمدی خود را به نمایش بگذارد. یکی از اصول آموزشی در جمهوری اسلامی، عدالت آموزشی و برخورداری همه از آموزش با کیفیت مطلوب است. ولی مشکلات متعدد کلاس‌های مجازی باعث شده نه تنها این عدالت آموزشی برقرار نشود بلکه عده زیادی از دانشجویان نتوانند اصلا از این امکانات برخوردار شوند.   شاید بهتر بود قبل از تصمیم عجولان مبنی بر تشکیل کلاس‌ها به صورت مجازی ابتدا زیرساخت‌های کشور را در امر آموزش مجازی اندکی آماده می‌کردید. معایب و مشکلاتی که می‌بایست طی چندین سال توسط وزارتخانه جناب علی رفع و رجوع می‌شد، همگی جمع شده و به یک باره در شرایط خاص خود را نشان داده است.   یکی از پراهمیت‌ترین مسائل، مساله آموزش مجازی است. مساله‌ای که امروز به بحران آموزشی تبدیل شده و شاید برای رفع آن و تبدیل این بحران به فرصت، نیاز به یک همت جهادی باشد که کار نکرده، چندین سال اخیرتان (گسترش زیرساخت‌های آموزش مجازی) را انجام دهید. بخش قابل توجهی از دانشجویان کشور همچنان با مشکل هزینه اینترنت مواجه هستند و این نشان می‌دهد همه اپراتور‌ها ابلاغیه وزارت ارتباطات مبنی بر رایگان کردن دیتای اینترنت آموزشی اقدام خاصی را در دستور کار خود قرار نداده اند؛ لذا از جنابعالی خواستاریم که با درنظر گرفتن فرصت‌های داخلی و بها دادن به پیام رسان‌ها و تولیدات داخل اقدام به گسترش زیرساخت‌های مجازی و ارتباطی کشور نمایید. امید است با وجود جوان بودن جنابعالی، با همتی مضاعف، عزیمی راسخ و پیگیری شبانه روزی بتوانید این مهم را به دور از هرگونه سیاسی کاری تحقق بخشید و در این را از نیرو‌های جوان و با استعداد بهره بگیرید، چرا که به گفته رهبر معظم انقلاب گره کار‌های ناشدنی به دست جوانان باز خواهد شد.
بسیج دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گنبد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گنبد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آزادشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گنبد
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گنبد
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گنبد
بسیج دانشجویی دانشگاه مینودشت
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گرگان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گرگان
بسیج دانشجویی دانشگاه مائده
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرگان
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع گلستان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارتباطات بسیج دانشجویی گلستان کرونا آموزش مجازی کلاس های مجازی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­حوریه محمدی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: امروز به مناسبت روز استاد و گرامیداشت مقام شامخ اساتید و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی مراسم برگزار می‌شود، و علاوه بر هفدهمین جشنواره شهید مطهری، جشنواره بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و ششمین جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی­ در روزهای­ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:­ تقدیر از اساتید نمونه براساس شاخص‌های­ ارزیابی و فرایند‌های دانش‌پژوهی­ به همت اساتید و مدیران حوزه آموزش طرح‌های خلاق و نوآورانه در زمینه آموزش اجرا می‌شود که اینها وارد یک مرحله دانشگاهی را می‌گذرانند، داوری می‌شوند و به دبیرخانه کشوری می‌آیند. محمدی اظهار کرد: داوری در حوزه های­مدیریت کلاس و بحث یاددهی، یادگیری الکترونیک، محصولات آموزشی، برنامه‌ریزی درسی­ و مدیریت آموزشیدر شش مرحله داوری در دبیرخانه­ به صورت حضوری و بعضی از مراحل به صورت مجازی با حضور خبرگان و­ اساتید صاحب‌نظر­ انجام می‌شود. دبیر هفدهمین دوره جشنواره کشوری شهید مطهری افزود:­امسال ۱۹۶ فرایند از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌هایی که انجام شد از ۲۰ فرایند امروز تقدیر می‌شود. محمدی گفت: فرایند‌های دانش‌پژوهی فرایند‌هایی هستند که براساس اصول علمی و مبتنی بر شواهد علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شوند که هم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم، افزایش بهره‌وری را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کند. وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم­ داوری‌ها را کیفی‌تر کنیم­ ­و­ ­معیارهایمان را عملیاتی‌تر در نظر بگیریم و می‌خواهیم که واقعاً این فرایند‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد در دانشگاه‌ها که بتوانیم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم. محمدی بیان کرد: امسال به مناسبت بیست و پنجمین همایش ۲۵ سوال کلیدی­ در مراسم افتتاحیه به اعضای حاضر در صحنه و مسئولان فرهنگ‌های تخصصی‌مان مطرح می‌شود تا عصر پاسخ‌های عملیاتی و کاربردی دریافت شود. وی افزود: در کنار این رویداد‌ها رویداد دانشجویی را هم داریم، ­ دانشجویان­ یک رویداد جانبی دو روزه را دارند که خودشان مدیریت می‌کنند و کارگاه و سمپوزیوم‌ها و نشست‌ها و ایده‌هایی که دارند می‌آورند و این رابطه دو طرفه شکل می‌گیرد که هم دانشجویان مشکلات و مسائلی که ممکن است اساتید با آنها در ارتباط باشند و درک کنند و هم اساتید ببینند که دانشجویان چه نیاز‌هایی دارند.

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن