Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@00:35:38 GMT

«الحویطی» شهروند سعودی قربانی پروژه «نئوم»، به خاک سپرده شد +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۷۳۷

«الحویطی» شهروند سعودی قربانی پروژه «نئوم»، به خاک سپرده شد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

شهروند سعودی که به علت مخالفت با کوچ اجباری در محل پروژه نئوم، به دست نیروهای امنیتی این کشور کشته شد، به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی منتشر و اعلام کردند که مربوط به تشییع جنازه «عبدالرحیم الحویطی» شهروند سعودی است که نیروهای امنیتی این کشور وی را به قتل رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحویطی شخصی بود که هفته گذشته در برابر تصمیم تخریب منزلش به دلیل اجرای طرح «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی موسوم به «نئوم» ایستاد و تن به کوچ اجباری ندارد. نیروهای امنیتی سعودی نیز پس از مخالفت الحویطی با کوچ اجباری، منزل او را به رگبار بستند و وی را به قتل رساندند (جزئیات بیشتر).

پس از افزایش اعتراض‌ها به قتل او به دلیل پروژه‌ای شهری، مسئولا امنیتی سعودی چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ فروردین)، اتهام امنیتی برای الحویطی مطرح و ادعا کردند که وی یکی از افراد تحت تعقیب بوده است که در «جریان تیراندازی در یکی از شهرکهای منطقه تبوک در شمال غرب سعودی» کشته شد.

این در حالی بود که الحویطی پیش از کشته شدن خود، چندین فایل ویدئویی از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر و تأکید کرد که احتمالا به دست مسئولان سعودی کشته خواهد شد و این مسئولان، اتهامات امنیتی به وی وارد خواهند کرد.

اما در فایل ویدئوی که خبرگزاری آناتولی نیز آن را منتشر کرده، مشاهده می‌شود که خودروهای نیروهای امنیتی وارد یکی از مناطق بیابانی می‌شود که دهها نفر از شهروندان سعودی حضور دارند.

 

پس از اینکه آمبولانس وارد این منطقه می‌شوند، شهروندان فریاد الله اکبر سر می‌دهند و جنازه را از آمبولانس برداشته و برای دفن، حرکت می‌کنند.

آناتولی به نقل از کاربران شبکه‌های اجتماعی گزارش داد که مسئولان سعودی از تصمیم دفن الحویطی در منطقه تبوک منصرف شدند؛ زیرا خانواده وی، تأکید کردند که باید در زادگاه خود دفن شود.

الحویطی در یکی از فایلهای ویدئوی خود می‌گوید که مسئولان سعودی قصد دارند وی را از خانه خود در روستای «الخریبه» آواره کنند، ولی وی، کوچ اجباری را نمی‌پذیرد.

کشته شدن الحویطی، هیاهوی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت؛ به نحوی که هشتگ شهید الحویطی ترند شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان بن سلمان شبکه های اجتماعی نیروهای امنیتی کوچ اجباری کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، ماجرا از آنجا آغاز شد که آذری جهرمی ابتدا در کانال تلگرامی خود نوشته بود: «اگر گفتید محصول نهایی شرکت ساختمان سازی چیست؟ آفرین، اتوبوس برقی!».

در واکنش به این پست، مالک شریعتی به آذری جهرمی حمله ور شد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شرایط تحریم نفت، شرکت تراستی با تایید کمیته ضدتحریم دبیرخانه شعام، تامین کننده منابع ارزی در قرارداد واردات کالاهای اساسی، دارو و سایر نیازها از جمله واگن اتوبوس و ... می شود. مصوبه کمیته مذکور "سرّی"، افشایش خیانت و مطالبه شفاف شدنش حماقت است. موضع این طناز امنیتی کدام است؟

آذری جهرمی هم در واکنش به این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بابک زنجانی هم یک تراستی بود… کینه ی امثال آقای شریعتی از امنیتی ها قابل درک است، اما یک جمله در بسته عرض میکنم و میگذرم تا نگران آبرویشان نباشند، امنیتی ها مثل شما دهن لق نیستند که برای توجیه عملکرد اربابشان در شهرداری، دست به افشای وجود مصوبه ای سرّی در شورای عالی امنیت ملی بزنند.

دیگر خبرها

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد