Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:13:11 GMT

جسد کوهنورد شیرازی پس از ۳ ماه در کلاردشت پیدا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۰۰۰

جسد کوهنورد شیرازی پس از ۳ ماه در کلاردشت پیدا شد

این کوهنورد در نهم بهمن ماه سال گذشته برای صعود به  قله چهار هزارو ۸۵۰ متری علم کوه عازم کلاردشت مازندران شد که متاسفانه به علت شرائط نامساعد جوی و برف و کولاک ناپدید شد و دیگر به زادگاهش برنگشت.    

مهرزاد فرضی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبانگاه روز چهارشنبه هفته جاری  شماری از کوهنوردان چالوسی در مسیر برگشت از منطقه "خرمدشت " کلاردشت با جسد این کوهنورد جوان در رودخانه سردابرود مواجه شدند و گزارش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت : موضوع به اطلاع کوهنوردان کلاردشتی ، نیروهای امداد و نجات و نیروی انتظامی منطقه رسید و بلافاصله هم یک اکیپ به منطقه اعزام شد و جسد این کوهنورد  در حاشیه رودخانه سردابرود منطقه "کل بزان "پیدا شد و برای بررسی کارشناسی و علت فوتش تحویل پزشکی قانونی شد .

کوهنورد ۳۸ ساله شیرازی در ان زمان به همراه کوهنورد دیگری برای صعود به قله علم کوه از مسیر گرده آلمان ها  عزیمت کرد که یک روز بعد ، مفقود شد.

این دو کوهنورد بر اساس اظهارات همراهش ، یک شب را در جان پناه منطقه  " خرسان " به صبح رساندند و صبح روز بعد از هم جدا شدند.

پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنورد در نهم بهمن سال گذشته، گروه های مختلف از نیروهای مردمی ،کوهنوردان کشوری ، امدادگران سازمان امداد و نجات هلال ا حمر و کوهنوردانی از استان فارس با اعزام به منطقه برای یافتنش تلاش کردند که به دلیل بارش برف و کولاک رد پایی از وی پیدا نکردند.

قله علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد. این قله بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد ، دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود.

دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای چهار هزار متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی در حدود ۵۰ هزار نفر درغرب مازندران واقع است و قله علم کوه با ارتفاع چهارهزار و ۸۵۰ متر در قسمت جنوب غربی این شهر قرار دارد.
 

برچسب‌ها علم کوه مازندران کلاردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علم کوه مازندران کلاردشت علم کوه مازندران کلاردشت قله علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!

همشهری آنلاین: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد.

جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می‌گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است.

با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته‌های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود.

در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می‌خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته‌های تیم جنایی نشان می‌داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است.

خانواده اش می‌گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند