Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی وزارت علوم با تشریح اقدامات مراکز آموزش عالی غیردولتی در شرایط کرونا گفت: رایزنی برای بهره‌مندی این مراکز از تسهیلات حمایتی دولت انجام شد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارشروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم:به نقل از وزارت علوم، فرزانه شمیرانی درباره وضعیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی در شرایط شیوع کرونا و توقف فعالیت‌های حضوری آموزشی گفت: مجموعه آموزش عالی کشور در نیمسال دوم تحصیلی 98-99 در پی شیوع بیماری کووید -19 با توقف فعالیت‌های حضوری مواجه شد و دانشگاه‌های غیردولتی نیز از این وضعیت مستثنی نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این دانشگاه‌ها نیز مشابه دانشگاه‌های دولتی و در تبعیت از سیاست‌ها و تصمیمات نهادهای بالادستی با متوقف کردن آموزش‌های حضوری به سراغ جایگزینی آموزش‌های الکترونیکی رفتند.

وی خاطر نشان کرد: به طور طبیعی توان، امکانات، پیشینه و شرایط این دانشگاه‌ها یکسان نیست اما گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که بخش اعظم این مراکز آموزشی توانستند در مدتی کوتاه خود را با شرایط تازه وفق دهند و آموزش‌های الکترونیکی را راه‌اندازی کرده و توسعه دهند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی وزارت علوم در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه "این موفقیت تا چه حد است و شنیده‌هایی مبنی بر ناتوانی دانشگاه‌های غیرانتفاعی در ارائه آموزش‌های الکترونیکی هم مطرح است، گفت: مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کمتر از 300 هزار نفر از دانشجویان کشور را پوشش می‌دهند و در سراسر کشور پراکنده هستند که توان و امکانات یکسانی ندارند. شاید در نگاه اول بتوان گفت که این مجموعه از دانشگاه‌ها نسبت به دانشگاه‌های دولتی و باسابقه تأخیر بیشتری داشتند یا از شتاب لازم برخوردار نبودند اما به جرأت و با استناد به گزارش‌های دریافتی می‌توان گفت توانستند در مدتی کوتاه خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

آنچنان که تا پایان اسفند حدود 20 درصد از این دانشگاه‌ها امکانات و بستر لازم را برای آموزش‌های الکترونیکی فراهم کردند اما در فاصله‌ای کوتاه تا پایان فروردین ماه این دسته از دانشگاه‌ها با استناد به گزارش‌های دریافت شده از حدود 75 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی بیش از 70 درصد دانشجویان این مراکز آموزشی تحت پوشش آموزش‌های الکترونیکی قرار گرفته‌اند و این روند افزایشی همچنان با شتاب بیشتری ادامه دارد.

ضمن اینکه برخی از مؤسسات غیرانتفاعی استان تهران سالهاست که در حوزه آموزش‌های الکترونیکی، دارای سابقه فعالیت آموزشی الکترونیکی بوده و حتی در شرایط اخیر نیز برای کمک به دیگر مؤسسات اعلام آمادگی کردند.

غفاری: وزارت علوم از نخبگان و صاحبان ایده و فکر در زمینه کنترل ویروس کرونا حمایت می‌کندفلاح: اینترنت سایت‌های آموزشی 55 دانشگاه و موسسه وزارت علوم و 72 دانشگاه وزارت بهداشت رایگان شدمعاون آموزشی وزارت علوم: کنکور ورودی دانشگاه‌ها در تمام مقاطع برگزار می‌شود

وی درخصوص آنکه وزارت علوم برای حمایت از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در شرایط کنونی چه اقداماتی به انجام رسانده است، گفت: در کنار همه اقداماتی که پس از توقف آموزش‌های حضوری در سطح دانشگاه‌ها با هدایت وزارت علوم از جمله تغییر در مقررات آموزشی با هدف تسهیل و توسعه آموزش‌های الکترونیکی و نیز مراوده با وزارت ارتباطات برای بهره‌مندی دانشگاه‌ها از ترافیک اینترنتی رایگان رخ داد، برخی اقدامات نیز مختص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی به انجام رسید.

شمیرانی خاطر نشان کرد: برای نمونه با توجه به آنکه دانشگاه‌های غیردولتی بیش از دانشگاه‌های پرسابقه دولتی از شرایط اخیر و توقف فعالیت‌های حضوری در معرض آسیب هستند و به علت متکی بودن این دسته از دانشگاه‌ها به شهریه‌های دانشجویی و نبود حمایت‌های بودجه‌ای از سوی دولت، کوشش شد تا رایزنی‌های لازم برای بهره‌مندی این مراکز آموزشی از اعتبارات و تسهیلات حمایتی دولت به انجام رسد که با موافقت وزیر علوم در حال پیگیری است.  

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا وزارت علوم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا وزارت علوم دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا وزارت علوم آموزش های الکترونیکی آموزش عالی غیردولتی دانشگاه ها مراکز آموزش وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان