Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:30:27 GMT

پمپئو: چین همچنان اطلاعات مربوط به کرونا را پنهان می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۵۱۸۴

پمپئو: چین همچنان اطلاعات مربوط به کرونا را پنهان می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، پمپئو در کنفرانس خبری گفت، ایالات متحده قویا معتقد است که پکن در اطلاع رسانی به موقع شیوع ویروس کرونا ناکام عمل کرده است.

وی افزود که چین به مدت یک ماه از گزارش دهی در مورد انتقال فرد به فرد ویروس خودداری کرد تا اینکه کرونا همه استان‌های چین را فراگرفت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که چین با توقف آزمایش بر روی نمونه‌های جدید، از بین بردن نمونه‌های موجود و عدم اشتراک گذاری آن، موجب شد تا جلوگیری از سیر تکاملی بیماری غیرممکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ بارها از عملکرد چین در مدیریت شیوع کرونا انتقاد کرده است. با وجود اینکه چین به سازمان بهداشت جهانی درمورد شیوع کرونا اطلاع داده بود، پمپئو می‌گوید که پکن تمام اطلاعات را به اشتراک نگذاشته و در مورد خطر این بیماری پنهان کاری کرده است.

ترامپ هفته گذشته کمک‌های مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را بعلت انتشار آنچه که آمریکا اطلاعات غلط این سازمان درمورد چین می خواند، متوقف کرد. مقامات این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد ادعای آمریکا را تکذیب کرده و چین نیز اعلام کرد که در این خصوص شفاف عمل کرده است.

پمپئو در ادامه ادعاهای تکراری اشاره کرد که چین با رفتار تحریک آمیز از تمرکز جهان بر روی ویروس همه گیر کرونا بهره‌بردای می‌کند تا خودمختاری هنگ کنگ را از بین ببرد. به گفته وی پکن همچنین فشار نظامی به تایوان را افزایش داده و به همسایگان خود در جنوب دریای چین فشار وارد می‌کند.

پمپئو گفت: ایالات متحده به شدت مخالف قلدری چین است، امیدواریم دیگر کشورها چین را پاسخگو بدانند.

وزیر خارجه آمریکا و از منتقدان اصلی چین ادعا می کند که این کشور از روزهای نخست درباره ویروس کرونا مخفی کاری کرده است و همچنان در زمینه برخورد با این ویروس بدرستی اطلاع رسانی نمی کند ادعایی که مقامات پکن همواره ان را رد می کنند.

از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در چین ۸۲ هزار و ۷۹۸ نفر به این بیماری مبتلا شدند و ۴ هزار و ۶۳۲ تن جان خود را از دست دادند.

آمریکا که مدعی سوء مدیریت چین در کنترل کرونا است، با ۸۴۹ هزار و ۹۲ مبتلا شایع ترین مرکز ویروس کرونا در جهان است.

منبع: Reuters برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو چین ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!