Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:50:07 GMT

نکوهداشت مقام معلم البرز در فضای مجازی و رسانه ای

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۵۲۳۰

نکوهداشت مقام معلم البرز در فضای مجازی و رسانه ای

سالار قاسمی روزپنجشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: معلمان سرمایه سازان جامعه هستند که ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه از مهمترین دستاوردهایی است که به واسطه تلاش ها و مجاهدات های معلمان به دست می آید.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و منزلت معلمان ویژه است و باید منزلت آنها درجامعه نهادینه گردد، خاطرنشان کرد: دردنیا سرمایه های یک کشو، سرمایه های انسانی، اجتماعی و فرهنگی هستند که معلمین این سرمایه ها را می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با بیان اینکه تکریم مقام معلم وابسته به اعاده مرجعیت فکری‌ وفرهنگی اوست، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم آموزش‌ و ‌پرورش اعتلا پیدا کند، باید معلم تکریم شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ ‌سازی از مهمترین وظایف معلمین است به گونه ای که معلمان درسنگرهای فرهنگی سرآمد هستند.

قاسمی ازآموزش ‌و ‌پرورش به عنوان نهادی انسان ساز و فرهنگ ساز یاد کرد وافزود: با برگزاری نشست‌های مختلف باید تلاش کنیم تا درهفته بزرگداشت معلم، بستری مناسب با نگاه تکریمی دراستان فراهم آید.

وی عنوان کرد: تکریم مقام معلم درالبرز باید با کیفیت‌ و متفاوت‌ تر ازسال‌های گذشته برگزار شود.

وی درادامه به اقدامات انجام شده درستاد بزرگداشت مقام معلم البرز پرداخت وافزود: با اتخاذ ساز و کار مناسب برنامه‌های متنوعی برای هفته معلم پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: ستاد بزرگداشت مقام معلم در اجرای شیوه ‌نامه درسال جاری و سیر مراحل اجرایی معلمان نمونه، پیشنهادات خود را جهت بهبود برنامه اعلام کرده است.

قاسمی به این موضوع که درسال‌های اخیر برنامه های خوبی برای تجلیل ازمقام معلم درالبرز برگزار شده‌ اشاره کرد و اظهارداشت: تلاش براین است که در سال جاری نیز برنامه ‎ای باشکوه و درخورﺷان و جایگاه معلمان ومتفاوت ‌تراز سال‌های گذشته دراین استان برگزارشود.

وی تاکید کرد: انتخاب معلمان شاخص نیز فرایندی است که با صرف وقت ودقت فراوان براساس شاخص های ابلاغی و دقت نظر اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم صورت می پذیرد.

دوم تا هشتم اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی شاغل دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سرمایه فرهنگ سازی فضای مجازی مدیرکل آموزش و پرورش معلم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مقام معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.

(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سال‌های دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال‌ها در کوه، عصر‌ها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله‌ای فروتن بود

پا به پای زغال‌ها می‌سوخت! سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود، کوره‌ای که همیشه روشن بود

بار‌هایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه‌های پابرجا، از درون مخوف تونل‌ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آواز‌های کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد