Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در آیین آغاز مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان استان بوشهر افزود: مردم و خیران این استان باحضور در کنار دولت و تهیه بسته‌های معیشتی حماسه‌ای از همدلی و خدمت در این استان آفریدند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر با تلاش‌ مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی هیات‌های مذهبی مسجدها، خیریه‌ها، روحانیت و ائمه جمعه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب حماسه‌ای بی نظیر خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری ادامه داد: بیماری کرونا یک آسیب فرا پزشکی است و گذشته از ذات این بیماری که منجر به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شد و به واسطه خرید کم یک سری مشکلات اقتصادی برای کاسبان به وجودآمد که نیاز است حرکتی با عنوان ارائه خدمت اقتصادی و معیشتی به مردم آسیب دیده صورت گیرد که این چالش و مشکل اقتصادی حتی اگر به صورت کلی برطرف نشود اما کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در این ارتباط از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا کارهای بزرگی در استان صورت گرفت و بیش از ۶۰ هزاربسته معیشتی در قالب کارت‌های هدیه در استان بوشهر بین مردم تقسم شده‌است.

امام جمعه بوشهر گفت: براساس تخمین‌ها جامعه آماری آسیب دیده استان بوشهر ۱۲۰ هزار خانوار است که در آغاز رزمایش کمک مومنانه ۳۰ هزار بسته حمایتی در کل استان ارائه و تا پایان طرح ۱۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با پراکنش منطقه‌ای، ائمه جمعه شهرستان‌ها، فرماندهان سپاه و کمیته امداد مامور شدند و در زمان حاضر این حرکت از همه مصلاهای استان آغاز شده و این بسته‌های معیشتی از طریق مسجدها در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد.

صفایی بوشهری بیان کرد: نقش مصلاها و مسجدها از همان آغاز انقلاب هدایتگر در همه عرصه‌ها بوده  علاوه بر اینکه محل عبادت، بصیرت و وحدت است محل خدمت هم هست و امروز در این شرایط محلی برای انجام رزمایش مواسات است.

وی اضافه کرد: حماسه رزمایش مواسات می‌تواند درسی برای همگان باشد و ایران اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب تهدید را تبدیل به فرصت کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به فعالیت آشپزخانه و پخت غذای گرم گفت: کوشش براین است که در بخش‌های مختلف اقتصادی بویژه از گروه‌هایی که بسیار آسیب دیده‌اند مانند مغازه داران، دستفروشان، کارگران، اقشاری که روزانه درآمد داشتند و زنان سرپرست خانوار رفع چالش شود و با اداره کل اقتصاد و دارایی در زمینه تخفیف مالیات و استمهال وام‌ها از سوی بانک‌ها هماهنگی شده‌است.

صفایی بوشهری افزود: در این شرایط که نهادهای دولتی  و مردمی در کنار هم قرار گرفته‌اند و مردمی که خود آسیب دیدند و از آسیب دیدگان رفع آسیب می‌کنند که نشانه بزرگی یک جامعه است، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: جامعه ایران به دلیل فرهنگ ایرانی و اسلامی در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در عین اینکه آسیب دیدند و یا در معرض آسیب هستند ایثاگرانه وارد عرصه می‌شوند و از آنها رفع آسیب می‌کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: امروز صحنه‌هایی که یادآور صحنه‌های دوران دفاع مقدس است به نمایش گذاشته می‌شود و این همان همت مردم ایران است که امروز دوباره در دنیا به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا امام جمعه بوشهر پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا امام جمعه بوشهر بوشهر ویروس کرونا امام جمعه بوشهر امام جمعه بوشهر صفایی بوشهری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگران در تأمین مسکن، اراضی قابل واگذاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمین را بر اساس ضوابط بنیاد مسکن و دستورالعمل‌های مربوطه به خانواده‌های شاهد و ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن مقاوم بر روی اراضی مسکونی، تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

کد خبر 6097902

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود