Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

معاون کل وزارت بهداشت از آبادان و اهواز به عنوان شهرهای کم شیوع و کنترل شده بیماری کرونا در کشور نام برد.

به گزارش خبرنگار آریا از آبادان، ایرج حریرچی ظهر امروز در جریان بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان طالقانی و مرکز 16 ساعته امام خمینی جنب بیمارستان شهید بهشتی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان به ویژه در شهرهای آبادان و اهواز با توجه به اقدامات مناسبی که انجام شده از لحاظ میزان ابتلاء افراد به کرونا به ازای هر هزار نفر جمعیت، جزو شهرهای کم شیوع هستند و توانستند بیماری را به خوبی کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته هفته گذشته در کل استان خوزستان یک افزایش مختصری در میزان بستریها داشتیم که این ما را نگران می کند، واضح می گویم همانطور که ویروس در دنیا با یک مورد آغاز شد و در کشور نیز با یکی دو مورد ورود، رخ داد هنوز ویروس کرونا در کمین است و لذا هرگونه بی احتیاطی، سهل گیری و ساده انگاری می تواند ما را با شدت درگیر کند.

وی افزود: هنوز به فاصله گذاری اجتماعی با رعایت ملاحظات معیشتی مردم پایبندیم و به میزانی که فاصله گذاری را کاهش می دهیم، بایستی رعایت مسائل بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی توسط مردم و کاسبان نیز انجام شود.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: موضوع مهم دیگر آنست که بروز و شیوع بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان و واگیردار غیر کرونایی در کشور کاهش نیافته و در برخی موارد نیز تغییراتی داشتیم، لذا از مردم می خواهیم که به طور حتم اقدامات بهداشتی درمانی ضروری همچون واکسیناسیون کودکان، مراقبت از زنان باردار و افراد دارای فشار خون بالا و دیابتی را جدی بگیرند.

حریرجی یادآور شد: موردی داشتیم که فردی پای دیابتی داشته و به خاطر ترس ار کرونا مراجعه نکرده و اکنون مجبور به قطع پای وی تا زیر زانو شدند و این در حالیست که اگر مراقبت می شد ممکن بود اتفاقی نیفتد و یا در نهایت یک انگشت یا مچ پایش را قطع می کردند اما الان پایش را تا زیر زانو از دست داده است.

وی از مردم خواست تا برای درمان و ادامه روند مراقبت های خاص دیگر بیماریها به طور حتم به دلاور مردان و شیرزنانی که با رعایت مسائل بهداشتی و درمانی آماده پذیرش آنان هستند، مراجعه کنند.

وی گفت: نگران بیماریهای غیر واگیر همچون فشار خون، دیابت، قلبی و عروقی و برخی بیماریهای عفونی هستیم که بایستی به طور حتم از آنان مراقبت شود.

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بایستی سلامت تمام مردم در نظر گرفته شود، افزود: سال گذشته به طور روزانه هزار و 50 نفر در کشور فوتی داشتیم که از این تعداد اکثرشان زیر 50 سال سن و 40 درصدشان زیر 70 سال سن داشتند که این از نظر ما مرگ زود هنگام تلقی می شود، مدت زندگی بایستی بالای 80 سال باشد.

حریرچی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از مرگ زود هنگام و دیگر عوارض از مردم می خواهیم تا به صورت کنترل شده و با رعایت مراقبت های لازم مراجعات شان را انجام دهند.

وی درباره پرداخت دستمزد و کارانه ویژه کرونا به کادر درمانی کشور، تصریح کرد: بخشی از آن پرداخت شده ضمن اینکه قسمتی از افزایش حقوق ها نیز اعمال شده است، در صورتی که مبلغ یک میلیارد یورویی موافقت و اختصاص یافته برای مقابله با کرونا از صندوق ذخیره ارزی از سوی مقام معظم رهبری پرداخت شود، کار را به انجام می رسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین فعالیت ها و دست آوردهای وزارت بهداشت در زمینه تهیه واکسن یا داروی ضد کرونا یادآور شد: تهیه واکسن و یا داروی ضد کرونا کار پیچیده و زمان بری است، در این باره دانشمندان ما اقدامات بسیار مثبتی انجام داده اند اما به هر حال کار زمان بر است، اینکه برخی ها از کشف واکسن ظرف 15 یا یک ماه می گویند، به هیچ وجه معقول نیست، عمر این ویروس به 4 ماه می رسد و برخی ها مدعی اند که از 2 سال پیش روی آن کار می کرده اند، اینها بیشتر تعارف است و بایستی ببنیم به لحاظ علمی کار چگونه پیش می رود. خوشبختانه گزارشات حاکی از روند خوب اقدامات در این باره است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت بهداشت حریرچی آبادان اهواز کرونا قلبی عروقی دیابت واکسن فاصله گذاری سرطان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم