Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسپانیا از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا جایگاه نخست را در قاره سبز داشته و با نزولی شدن موارد ابتلا نخست وزیر این کشور از کاهش مقررات منع رفت و آمد تا اواسط ماه مه خبر داده است. تاریخ انتشار: 16:03 - 04 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۱۹۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اسپانیا از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا بعد از آمریکا در جایگاه دوم جدول جهانی قرار گرفته و در قاره سبز میان کشور‌های همسایه خود بیشترین آمار تلفات و قربانیان کرونا را  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمار وزارت بهداشت این کشور، تا کنون بیش از ۲۱ هزار جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده و بیش از ۲۰۸ هزار نفر از شهروندان اسپانیایی به این ویروس مبتلا شدند.

در حالی که روند مبتلایان و فوتی‌ها در اسپانیا روندی نزولی به خود گرفته است، نخست وزیر اسپانیا در نشست خبری گفته است که دولت قصد دارد مقررات قرنطینه را در نیمه دوم ماه مه کاهش دهد.

به گزارش اسکای نیوز، این در حالی است که به گفته نخست وزیر اسپانیا، محدودیت‌های رفت و آمد در کشور ممکن است با افزایش مجددا موارد ابتلا برگردانده شود.
نخست وزیر اسپانیا، در جمع نمایندگان همچنین تاکید کرده است که با وجود آنکه به نظر می‌رسد اوج شیوع ویروس کرونا در کشور پشت سر گذاشته شده است، اما روند صعودی و نزولی منحنی کرونا ممکن است همچنان وجود داشته باشد.     بیشتر بخوانید:  اقلیت‌های قومی انگلیس بیش از سایر گروه‌ها قربانی کرونا می‌شوند
وی همچنین در ادامه گفته است که کاهش مقررات مربوط به قرنطینه و محدودت‌های اعمال شده به آرامی و به تدریج صورت می‌گیرد.
نخست وزیر اسپانیا همچنین خواستار تمدید وضعیت اضطراری تا تاریخ ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) شد.
کودکان در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا از پیاده روی در خارج از خانه منع شده اند. اما به گفته دولت این محدودیت‌ها تا روز یکشنبه برداشته خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوادث بین الملل کرونا در اسپانیا نخست وزیر اسپانیا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت