Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های هند، دولت این کشور امروز (پنجشنبه) قانونی تصویب کرد که بر اساس آن پلیس می‌تواند افرادی که به پزشکان و پرستاران بی‌احترامی کرده و علیه آن‌ها خشونت به کار می‌برند را به شش ماه تا ۷ سال زندان محکوم کند. 
بر اساس قانون جدید، تحقیقات در مورد فرد متهم به خشونت علیه پزشکان باید ظرف مدت یک ماه به پایان برسد و در این مدت فرد متهم نمی‌تواند به قید وثیقه آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
همچنین فردی که به خشونت علیه پزشکان و پرستاران محکوم شود، باید آسیب مالی احتمالی را نیز جبران کند. 
انجمن پزشکان هند دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد یک اعتصاب سراسری در این کشور به دلیل افزایش خشونت‌ها علیه پزشکان برگزار کند. 
«آمیت شاه» وزیر کشور هند پس از انتشار این بیانیه اعلام کرد که نیازی به اعتصاب پزشکان نیست و دولت از آن‌ها محافظت خواهد کرد. 
پس از این تضمین وزیر کشور هند، انجمن پزشکان این کشور از برگزاری اعتصاب منصرف شدند. 
در چند هفته گذشته تصاویر زیادی از حمله افراد به پزشکان و پرستاران در سرتاسر هند در فضای مجازی منتشر شده است. این موارد شامل حمله اعضای خانواده‌ها به پزشکان به دلیل از دست دادن یکی از عزیزان خود بر اثر ابتلا به «ویروس کرونا» می‌شود. همچنین پزشکان و پرستاران از خانه‌های اجاره‌ای خود اخراج شده یا با تهدید همسایه‌ها مواجه شده‌اند. 
نبود اطلاعات کافی و بی‌تفاوتی عمومی باعث افزایش موارد خشونت علیه پزشکان در هند شده است. 
خشونت علیه پزشکان در حالی ادامه می‌یابد که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند از جامعه این کشور درخواست کرده تا با پزشکان و پرستاران مهربان باشند. وی همچنین پزشکان و پرستاران را قهرمانان هند توصیف کرده است. 
ماه گذشته مردم هند در سرتاسر این کشور در اقدامی نمادین برای حمایت از پزشکان، در خانه‌های خود شمع روشن کردند. 
بر اساس گزارش وزارت بهداشت هند، آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۲۱ هزار نفر گذشته است. ۶۸۱ نفر تاکنون به دلیل ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. 

 

برچسب‌ها کرونا هند نارندرا مودی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هند نارندرا مودی کرونا هند نارندرا مودی پزشکان و پرستاران خشونت علیه پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی جهان‌پور گفت: پیش نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت بیمارستانی در مقایسه با به استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص جذب نیروهای با تجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیأت مدیره در سراسر کشور است. مجموعه این هیأت مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

کد خبر 6091280 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟