Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@20:22:28 GMT

مجوز احداث ۱۲۷ هکتار گلخانه در اقلید صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۸۸۷۳

مجوز احداث ۱۲۷ هکتار گلخانه در اقلید صادر شد

سیدعلی آقا میرطالبی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با هدف برخورداری متقاضیان از تسهیلاتی که برای احداث گلخانه در نظر گرفته شده، از مجموع این ۱۲۷ هکتار تا کنون برای ۵۸ هکتار آن پرونده تشکیل داده شده و فرد متقاضی برای دریافت این تسهیلات که از محل اعتبارات پایدار روستایی در نظر گرفته شده به بانک کشاورزی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از مجوزهای صادر شده برای راه‌اندازی گلخانه به مرکز آموزشی پادگان امام سجاد (ع) کازرون تعلق دارد، اظهار داشت: این گلخانه در سطح سه هزار مترمربع ایجاد شده و در زمینه تولید محصولات صیفی از جمله خیار و فلفل دلمه‌ای فعال است، همچنین مقرر شده در آینده نزدیک، سطح تولید آن به ۲۰ هکتار افزایش یابد و تنوع محصولات صیفی آن نیز بیشتر شود. 

به گفته میرطالبی، این گلخانه با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و برای چهار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: مهمترین طرح‌های اجرا شده یا در حال اجرای گلخانه در این شهرستان، مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری است که عملیات زیربنایی آن به انجام رسیده و در حال واگذاری به بهره‌بردار است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، هم اینک موضوع صدور مجوز احداث ۲۳۵ هکتار گلخانه دیگر در شهرستان اقلید در دست پیگیری است.

میرطالبی گفت: ظرف حدود پنج سال که از اعطای تسهیلات برای ایجاد گلخانه در این شهرستان سپری می‌شود، تا کنون ۷۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است. 

او افزود: کشت گلخانه‌ای به دلیل برخورداری از سیستم بسته تولید، بهره‌گیری از آبیاری نواری و نیز سهولت کنترل دما و رطوبت، استفاده بهینه از منابع آب توام با افزایش عملکرد در واحد سطح، کمک بزرگی به اقتصاد فعالان در این عرصه می‌کند و به سبب مزیت‌های فراوان آن دراولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در بخش دیگری از مطالب خود گفت: این نهاد برای جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی محصولات کشاورزی در این شهرستان، اقدام به احداث ۴۰ هکتار سایبان در اراضی کشاورزی این منطقه کرده است. 

شهرستان اقلید که در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد، به سبب برخورداری از دشت‌های حاصلخیز در بخش آسپاس، نمدان و بکان از قطب‌های کشاورزی در استان فارس به شمار می‌آید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اقلید فصلنامه علوم و فنون کشت های گلخانه ای فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقلید فارس وزارت جهاد کشاورزی اقلید فارس شهرستان اقلید جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.


محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان‌های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرز آب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آببندان‌ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.


هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان‌های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش‌های خوب پاییزی و هدایت آب‌های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزار‌های خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد