Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@22:40:36 GMT

۹ پروژه مرمتی و احیای مواریث فرهنگی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۸۹۸۵

۹ پروژه مرمتی و احیای مواریث فرهنگی افتتاح شد

نادر فلاحی روز پنجشنبه افزود: مجموعه بقعه شیخ کلخوران اردبیل به عنوان یکی از نفایس معماری کشور مدت ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، که عملیات ساماندهی آن در بازه زمانی کمتر از یک سال انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او اظهارداشت: در مدت یک سال بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد که شامل مرمت خود بقعه، تعداد ۵۵ عدد رواق، مرمت بناهای تاریخی مجموعه، فضاسازی و ایجاد فضای سبز، ساختمان‌های اداری و خدماتی و نورپردازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی در مورد اقدامات انجام شده در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز گفت: از جمله اقدامات مهم در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین ایجاد چرخه جدید در بازدید گردشگران با الحاق موزه فرش، موزه اسناد، بازگشایی مسیر شربت‌خانه و موزه جاذبه‌های گردشگری استان بوده که میزان ماندگاری گردشگران را بیش از ۲.۵ برابر کرده و در رشد آمار گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: توسعه موزه صنایع دستی با الحاق نگارخانه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین کارها در این حوزه بود که به میزان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافت و در مدت هفت ماه آواربرداری و تکمیل آن انجام و در سفر رییس‌جمهوری به استان، به دست وزیر میراث فرهنگی بهره‌برداری شد.

او با اشاره به راه‌اندازی چهار موزه در سال گذشته در استان گفت: این موزه‌ها شامل موزه فرش اردبیل، موزه تاریخ عکس و فیلم مشگین‌شهر، موزه شهرداری و موزه باستان‌شناسی خلخال بود.

فلاحی با اشاره به احیای موزه خلخال افزود: موزه خلخال از فاخرترین موزه‌های استان بود که به دلیل وضعیت نامناسب بنای این موزه به مدت ۶ سال به روی گردشگران بسته بود که جزو اولویت‌های نخست اداره کل در سال ۹۸ بود و در مدت سه ماه مرمت و نواقص برطرف شد و به روی گردشگران باز شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا باستان شناسی جاذبه های گردشگری استان فرش گردشگران داخلی و خارجی گردشگری و صنایع دستی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم

موزه عبرت در شیروان افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، موزه عبرت در شیروان امشب _ چهاردهم اردیبهشت_ افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

این موزه آثار شکنجه‌های ساواک طی دوران پیش از انقلاب را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 750412

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری