Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@09:34:26 GMT

زندان قزوین موردی از ابتلا به ویروس کرونا نداشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۳۱۴

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در جلسه کمیسیون جرایم خاص استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص فضای زندان اگر کوچکترین اتفاقی در زندان بیفتد به یک فاجعه انسانی تبدیل می‌شود.

دادستان عمومی قزوین اضافه کرد: به دنبال شیوع کرونا بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیدند درب‌های زندان را باز کنند ولی مسئولان قوه قضاییه به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با اتخاذ تدابیر ویژه و سختگیری و اعمال محدودیت‌ها برای آزادی زندانیان برنامه ریزی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: برخی از زندانیان ممکن است از این آزادی سوء استفاده کرده و مرتکب سرقت بشوند و باید دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی با هم متحد شوند و افراد خارج شده از زندان را با دقت بیشتر رصد کنند.

وی با بیان اینکه اعطای مرخصی به زندانیان، ابتکار خوب قوه قضائیه برای مقابله با کرونا بود، بیان کرد: افرادی که از این مرخصی استفاده می‌کنند بالقوه زمینه و بستر وقوع جرم را دارند و باید با تصمیم سازی مناسب در کارگروه مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار جلوی افزایش سرقت را در استان گرفت.

مقام قضایی استان ادامه داد: به مردم استان اطمینان می‌دهیم که مسئولان قضایی استان دغدغه‌ای جز ایجاد فضای امنیت و آرامش برای زندگی شهروندان ندارند و به هیچ وجه اجازه نخواهند داد امنیت جامعه مورد تهدید قرار گیرد.

دادستان قزوین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: از این فرصت پیش رو باید به نحو مطلوب برای ارتقای سلامت روحی و معنوی خود استفاده کنیم چون خودسازی مقدمه ساختن جامعه است.

قاسمی در خصوص جمع آوری و مقابله با معتادان متجاهر، یادآور شد: ما هم در زمینه مقابله با سرقت و هم جمع آوری معتادان متجاهر مصوبات خوبی داریم که امسال باید با جدیت بیشتر برای اجرایی کردن آنها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اصل پیشگیری برای مقابله با سرقت، گفت: رفتن به دنبال سارق با توجه به افزایش هزینه‌ها در این شرایط اقتصادی اصلا به مصلحت نیست و باید برای پیشگیری با نصب سیستم پایش تصویری، احداث پارکینگ‌های عمومی، نظامند کردن صنوف و ... اقدام کنیم.

مقام قضایی استان اضافه کرد: اگر این مصوبات در یک دستگاه و نهادی اجرا نشود حتما آنها را مطالبه خواهیم کرد و باید بالاترین مقام اجرایی یک دستگاه در این زمینه پاسخگو باشد.

 دادستان قزوین تصریح کرد: ما نمی‌توانیم امنیت روحی و روانی شهروندان را فدای سلیقه‌ها و مدیریت برخی از افراد کنیم و دادستانی به عنوان مسئول پیشگیری از وقوع جرم و مدافع حقوق عامه حتما اقدامات پیشگیرانه از سرقت را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه خواهد کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در این زمینه میان دستگاه‌های دولتی و عمومی هیچ فرقی وجود ندارد و باید سازمان‌ها هزینه امر پیشگیری را بپردازند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم برعهده یک سازمان و دستگاه نیست، افزود: اگرچه براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است اما این امر به تنهایی از عهده این دستگاه برنمی آید و باید هر سازمان نقش خود را در این پازل به نحو مطلوب ایفا کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ابتلا به بیماری انقلاب جامعه ویروس زندان قزوین وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد

فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین در مراسمی با حضور مهدی صباغی شهردار قزوین و علی فرمانی رئیس شورای شهر افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مراسم افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک‌خان تا بلوار شهیدباهنر و بهره‌برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور مدیران کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان لشکری و انتظامی، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری قزوین، برگزار شد.

در این مراسم فاز سوم کمربندی نسیم شمال با حضور خانواده و به دست فرزند آتش‌نشان شهید محمدجواد چگینی به بهره‌برداری رسید. فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب‌روها اجرا شده است.

همچنین در این مراسم ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی، ون، مینی‌بوس و اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 750775

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین