Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:51:18 GMT

پیشنهاد احداث سامانه انتقال آب صنعت در گلستان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۸۶۷

پیشنهاد احداث سامانه انتقال آب صنعت در گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در راستای شتاب گیری بخش صنعت در استان، سامانه انتقال آب صنعت، به‌عنوان یک ایده مطرح است به نحوی که در مسیر خود بتواند به کل صنایع در حال استقرار آبرسانی کند.

سیدمحسن حسینی امروز در دیدار با معاون اقتصادی استاندار گلستان اظهار کرد: برای تأمین آب بخش صنعت، توسعه جدید از آب زیرزمینی امکانپذیر نیست و حتی در صورت صدور پروانه، با توجه به مصرف فعلی آب زیرزمینی، عملاً آب مازادی در آبخوان‌ها وجود ندارد و هم‌اکنون نیز در تابستان با شروع استفاده بخش کشاورزی از چاه‌ها، بخش شرب و صنعت دچار مشکل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشنهاد ما در بخش آب صنعت، استفاده از آب سطحی است و پساب‌های تصفیه‌شده هم می‌تواند بخشی از آب موردنیاز صنعت را جبران کند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیون مترمکعب آب سهم صنعت در سدهای بوستان، گلستان و نرماب است که از آن استفاده‌ای نشده است و احداث سامانه انتقال آب صنعت می‌تواند موجب جهش صنعت در شرق، شمال و غرب استان شود.

حسینی در ادامه بیان کرد: گردشگری آبی نیز مدنظر شرکت آب منطقه‌ای استان است و در این رابطه در چند سال گذشته پیگیری‌های بسیاری انجام شد ولی به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌های مقرراتی به‌جای روشنی نرسید.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل شیوه‌نامه گردشگری آبی به تصویب دو وزیر رسید و در آخرین جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ۲۵ نقطه به تفاهم رسیدیم که امید است با استفاده از تجربیات حضرتعالی در بخش گردشگری و جذب سرمایه‌گذار بتوانیم آن‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

معاون اقتصادی استاندار گلستان نیز در این دیدار از عملکرد آب منطقه‌ای در مدیریت سیل سال ۹۸ و کنترل سیلاب بهاره سال ۹۹ تقدیر کرد و گفت: آب منطقه‌ای در مدیریت سیلاب و ایجاد سدها عملکرد قابل‌توجهی داشته است. همچنین در جذب اعتبارات ملی و احداث پروژه‌های بزرگ همواره آب منطقه‌ای زبانزد بوده است.

ابراهیم کریمی اظهار کرد: رفع موانع تولید در حوزه‌های مختلف یکی از مسیرهای اصلی برای توسعه استان است و یکی از محدودیت‌های طرح‌های اقتصادی استان تأمین منابع آب آن‌ها است.

وی افزود: با توجه به عدم امکان توسعه در بخش آب زیرزمینی، رویکرد جدید آب منطقه‌ای در بحث استفاده از آب دریا و سدها در بخش صنعت باید تبدیل به فرهنگ شود و کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند خود را با این رویکرد جدید آب منطقه‌ای در استفاده از آب سطحی همراه کنند.

معاون اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: فعال کردن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحد طی هفته‌های آینده و اصلاح فرآیندهای قبلی از برنامه‌های این معاونت است که امید داریم بتوانیم راه را برای سرمایه‌گذاران مختلف هموار کنیم.

کریمی بیان کرد: در بخش گردشگری آبی تاکنون عملکرد استان پایین بوده است و اگر استفاده از ظرفیت تأسیسات آبی، سدها و رودخانه‌ها صورت گیرد، می‌تواند تحول مثبتی در توسعه گردشگری استان و نیز استفاده بهینه از آب سدها باشد.

وی گفت: تهیه پیوست گردشگری برای سدها رویکرد خوبی است و امیدواریم در همه سدهای استان صنعت گردشگری استقرار یابد و ما نیز با کمال میل کمک می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت آب منطقه ای گلستان گردشگري آبرساني آب منطقه ای اقتصادی استان آب صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) خبر داد.

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی از معرفی و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان، با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال به یوونتوس، تنها خواسته ریکاردو کالافیوری
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد