جدول زمانی پخش زنده دروس در روز پنجم اردیبهشت
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۱۷۰۹
به گزارش خبرگزاری مهر، جدول زمانی پخش زنده دروس در روز پنجم اردیبهشت به شرح زیر اعلام شد:
شبکه آموزش
متوسطه دوره اول:
ساعت ٩:٠۵ تا ٩:٢۵ درس مطالعات اجتماعی پایه٩
ساعت ٩:٢۵ تا ٩:۴۵ درس عربی پایه ٨
ساعت ٩:۴۵ تا ١٠:٠۵ درس ریاضی پایه ٧
ساعت ١٠:٠۵ تا ١٠:٢۵ درس ریاضی پایه ٩
دوره ابتدایی:
ازساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ درس بازی و ریاضی پایه اول
از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ درس فارسی و نگارش پایه دوم
از ساعت ۱۱:۳۰ تا١٢ درس هدیه ها و پیام های آسمانی پایه سوم
ازساعت١٢تا ۱۲:۳۰ درس فارسی و نگارش پایه چهارم
از ساعت ۱۲:۳۰ تا١٣ درس هدیه ها و پیام های آسمانی پایه پنجم
از ساعت ١٣:١۵ تا ۱۳:۴۵ درس فارسی و نگارش پایه ششم
متوسطه دوم:
ساعت ١۴:٣٠ درس فیزیک ٣ پایه١٢ رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی
ساعت ١۵ درس آمار و احتمال پایه١١ رشته ریاضی فیزیک
ساعت ۱۵:٣٠ درس هندسه١ پایه ١٠ رشته ریاضی فیزیک
ساعت ۱۶ درس فیزیک ٢ پایه١١رشته علوم تجربی
ساعت ۱۶:٣٠ درس زیست شناسی ٣ پایه١٢ رشته علوم تجربی
ساعت ١٧ درس عربی، زبان قرآن١ پایه١٠ رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی
شبکه ۴
رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و فنی حرفه ای وکاردانش:
ساعت ۸ تا ۸:٣٠ درس دین و زندگی١ پایه ١٠ رشته ادبیات و علوم انسانی
ساعت ۸:٣٠ تا٩ درس ریاضی و آمار ٣ پایه١٢رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
ساعت٩ تا ۹:۳۰ درس جامعه شناسی٣ پایه١٢ رشته ادبیات و علوم انسانی
ساعت ۹:۳۰ تا١٠درس ریاضی و آمار ٢ پایه ١١ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
ساعت ١٠ تا ۱٠:٣٠ درس جامعه شناسی٢ پایه ١١ رشته ادبیات و علوم انسانی
۱۰:۳۰ تا ۱٠:۵۵ اخلاق حرفه ای - پایه١٢ - درس مشترک شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش
۵۵: ١٠ تا ١١:١۵ درس عربی٣ - پایه١٢ - مبحث معرفه و نکره - درس مشترک شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش
١۵: ١١تا ١١:۴٠ درس ریاضی٢ - پایه١١ - مبحث لگاریتم - درس مشترک شاخه های فنی و حرفه ای وکاردانش
۴٠: ١١ تا ١٢ درس کارگاه نوآوری و کارآفرینی - پایه١١ - بازاریابی و فروش کسب و کار نوآورانه - درس مشترک - شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش
کد خبر 4908207.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
منبع: مهر
کلیدواژه: شبکه چهار سیما شبکه آموزش آموزش مکمل ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه فاصله گذاری اجتماعی شبکه شاد سازمان تامین اجتماعی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران ترافیک نیروی انتظامی رشته ادبیات و علوم انسانی شاخه های فنی و حرفه ای رشته ریاضی فیزیک علوم تجربی درس ریاضی درس مشترک ٣٠ درس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دیدگاههای متعدد در اسلامیسازی علوم انسانی بررسی شد
نشست «پیشینهشناسی رویکردهای اسلامی به علوم انسانی» با حضور طلاب و علاقمندان به این حوزه به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
حجتالاسلام سید رسول موسوی عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) در این نشست، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در نظام جمهوری اسلامی مهم است، مباحث علوم انسانی است، به این معنا که علوم انسانی باید بومی شود و به تعبیر دقیقتر اسلامیسازی علوم انسانی یعنی نگاه ما به انسان یک نگاه معنوی و الهی باشد، رویکرد کشورهای غربی به علوم انسانی غالباً اومانیستی و انسانمحوری است و طبیعتاً هنگامی که اختلاف مبنایی حاصل شد در شاخهها و فروع نیز به طریق اولی اختلافاتی وجود دارد.
وی ادامه داد: مسئولین و پژوهشگران، کتابهای متعددی درخصوص اسلامیسازی علوم انسانی نوشتهاند و دیدگاهها و نظریات بسیاری در این رابطه وجود دارد که میتوان به آنها مراجعه کرد، بحث روششناسی نیز در این خصوص مهم است.
وجود دو دیدگاه در اسلامیسازی علوم انسانی
این پژوهشگر علوم دینی با اشاره به وجود دو دیدگاه در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی، تصریح کرد: یک دیدگاه از منظر فلسفی بررسی میشود، یعنی از دانش و علم فلسفه به ویژه حکمت متعالیه که ملاصدرا آن را بنیان نهاده، برای اسلامیسازی علوم انسانی استفاده شود و فارابی نیز از فیلسوفانی است که از او به عنوان مؤسس توسعه فلسفه به علوم اجتماعی و انسانی یاد میشود.
وی خاطرنشان کرد: در یونان هم دیدگاهی اجتماعی نسبت به علوم انسانی وجود داشت و علوم انسانی دارای جایگاه بود، پس پیوندی میان فلسفه و دانستههای اجتماعی و علوم انسانی از ابتدا در یونان وجود داشته است و پس از ورود فلسفه به حوزه اسلامی توسط مسلمانان و فیلسوفانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی سینا و فارابی نگاه به فلسفه چنین بود که بر علوم انسانی مسلط است.
حجتالاسلام موسوی یادآور شد: استفاده از قرآن و سنت، روشی دیگر در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی است، پیشینه این روش نیز به مفسرینی باز میگردد که از نگاه قرآن و حدیث، مطالبی را بیان کردند.
طبقهبندی تفسیرهای قرآنی
وی درخصوص طبقهبندی تفسیرهای قرآنی اظهار کرد: تفسیرهای اجتماعی، تفاسیری هستند که به مردم، جامعه و نیازهای اجتماعی توجه دارند، تفاسیر عصری(زمانی) هم مسائل روز و مورد نیاز را بیان میکنند و دسته سوم نیز شامل تفاسیر موضوعی هستند که نیازهای جامعه را بر مبنای آیات قرآن پاسخ میدهند یعنی موضوع از جامعه استخراج شده و براساس قرآن بررسی میشود که کتاب «سنتهای تاریخ در قرآن» از شهید سید محمد باقر صدر نیز در راستای تفسیر موضوعی است.
مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) یادآور شد: در جلد چهارم از تفسیر المیزان و ذیل آیه ۲۰۰ سوره آل عمران «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، کلمه «رابِطُوا» مباحث اجتماعی را از منظر قرآن بیان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به حمدلله در بحث اسلامیسازی علوم انسانی، چه با روش فلسفی و استفاده از ایدههای فیلسوفان و چه با روش تفسیری، منابع و پیشینه متعددی وجود دارد.
حجتالاسلام موسوی با تقسیم تفسیر موضوعی به دو نوع درون قرآنی و برون قرآنی، ابراز کرد: منظور از تفسیر موضوعی درون قرآنی آن است که موضوع در قرآن وجود دارد و تفسیر موضوعی برون قرآنی به مسائل روز و دانشهای بشری اشاره دارد.
ساختارگرایی و کارکردگرایی
وی درباره کارکردهای خانواده، گفت: اصل پیدایش کارکردهای خانواده در غرب مطرح شد و کتابهای متعددی نیز در این رابطه نوشتهاند، به طور کلی دو شاخه و مکتب فکری در تمام عرصهها میان غربیان رواج دارد که مباحث را به دو شاخه ساختارگرایی و کارکردگرایی تقسیم میکند.
این پژوهشگر علوم دینی تأکید کرد: ساختارگرایان معتقد بودند در موضوعات علوم انسانی میبایست به مبادی، ساختارها، اصول و ریشهها نگریست ولی به فواید و منافع کمتر توجه داشتهاند، کارکردگرایان نیز در پی تحولاتی که در غرب به وجود آمد، منفعتگرا شدند و به سمت بیان کارکردها و فواید رفتند.
وی یادآور شد: خانواده از مباحث بین رشتهای استف به این معنا که هم در روانشناسی و هم در جامعهشناسی مورد بحث قرار میگیرد، اما از آنجا که مبحثی اجتماعی بهشمار میرود، پس جامعهشناسان بیشتر به آن پرداختهاند، جامعهشناسان کارکردگرا نیز بحثی با عنوان «کارکردهای خانواده» را مطرح کردند که برای مثال بحث تولید مثل و تنظیم و کنترل نسل را از کارکردهای خانواده برشمردند.
حجتالاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آیات قرآن به گونهای است که هم به بحث ساختار خانواده و هم کارکرد خانواده نظر دارد، در گام اول میبایست با استفاده از روش «معادلیابی واژگانی»، آیات مربوط به خانواده همچون ولد، ابن و بنت را از قرآن استخراج کنیم، سپس در گام بعدی آنها را مرور کرده و هر کدام با بحث کارکردها متناسب است را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.
انتهای پیام. /