Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:54:41 GMT

هدف‌گذاری توسعه کشت گلخانه‌ای در خوزستان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۲۰۶۶

هدف‌گذاری توسعه کشت گلخانه‌ای در خوزستان

محمدقاسمی نژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سطح زیرکشت گلخانه های خوزستان با ۱۲۰ هکتار توسعه درسال ۱۳۹۸، به ۷۰۰ هکتار افزایش یافت از رشد بیش از ۱۷۰ درصدی تولید محصولات گلخانه ای درسال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل خبر داد و افزود:تولید محصولات گلخانه ای در سال ۱۳۹۷ حدود ۴۳هزار تن و تولید سال ۱۳۹۸ به ۱۱۸هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهمترین محصولات گلخانه ای تولیدی در استان را گوجه فرنگی،خیار،انواع فلفل رنگی،توت فرنگی،گیاهان دارویی،همچنین گل وگیاهان زینتی وتولید نشاء بیان کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاکشاورزی خوزستان مهمترین اقدام‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ در زمینه توسعه و ارتقای تولید محصولات گلخانه ای را  واگذاری واحدهای آماده ساخت در مجتمع‌های گلخانه ای، واگذاری زمین به  متقاضیان، پرداخت تسهیلات با کارمزدهفت و ۹درصد، تسهیل در روند صدور مجوزها،حذف استعلام‌های وقت گیر، برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی، نشست هم‌اندیشی، بازدیدهای ترویجی و نشست‌های هفتگی ستاد گلخانه برای رفع مسایل و مشکلات متقاضیان برشمرد.
قاسمی نژاد، مزایای  کشت در گلخانه را افزایش ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به فضای باز، کاهش میزان آب مصرفی به میزان ۷۰ درصد وبالا رفتن بهره وری، تولید محصول سالم، تولید محصول خارج از فصل، تولید در  محیط کنترل شده با کاهش و مدیریت عوامل زیان رسان و ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر به ازای هر هکتار عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۳۹۹ نیز که از سوی مقام معظم رهبری  به نام "جهش تولید" مزین شده و با توجه به اولویت کشت‌های گلخانه‌ای در سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، شاهد ادامه روند توسعه گلخانه‌های استان به میزان ۱۵۰هکتار در خوزستان باشیم.
قاسمی نژاد میزان تولید گیاهان زینتی گلخانه ای د رسال ۱۳۹۸ را نیز  ۱۸.۵میلیون شاخه گل بریده عنوان کرد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولید مقام نخست کشوری محسوب می شود.
طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان در۲ ماه آینده حدود پنج میلیون تن محصول زراعی شامل گندم ، جو ، کلزا ، علوفه دامی ، چغندر قند و محصولات جالیزی دراستان برداشت خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید اراضی کشاورزی محصولات گلخانه ای گلخانه ای سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید