Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@22:06:33 GMT

کرونا ۲۶ میلیون آمریکایی را بیکار کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۲۹۵۰

شمار کسانی که در آمریکا خواستار دریافت مزایای بیکاری شده اند از ۲۶ میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، در شرایطی که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا برای کاستن از سرعت شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمده، شمار کسانی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده اند به رقم بی سابقه ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر رسیده است. آمریکا اکنون به اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان تبدیل شده و تقریبا یک چهارم کل مبتلایان به کرونا در جهان را شهروندان آمریکایی تشکیل می دهند. 

کریس راپکی، کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در بانک میتسوبیشی گفت: در حال حاضر باید منتظر یک معجزه باشیم که با تداوم این وضعیت با یک رکود فراگیر دیگر مواجه نشویم. یک ریسک خیلی جدی بر سر راه اقتصاد قرار گرفته و هر چه بیشتر می گذرد، مقابله با آن سخت تر می شود. 

در حالی که ۱۶.۲ درصد کل نیروی کار آمریکا ادعای بیکار شدن خود را مطرح کرده اند انتظار می رود تا پایان ماه مارس این رقم حتی به ۳۰ میلیون نفر نیز افزایش پیدا کند. در این صورت کل دستاورد اشتغال زایی اقتصاد آمریکا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بر باد خواهد رفت. 

روند افزایش شمار بیکاران در ایالت های تنسی، کارولینای جنوبی و فلوریدا از همه شدیدتر بوده اما میشیگان و نیویورک با رشد بیکاران کمتری در مقایسه با هفته های قبل روبرو شده اند. 

از سوی دیگر میزان کل خانه های فروخته شده در آمریکا در ماه مارس با ۱۵.۴ درصد کاهش مواجه شده که بیشترین کاهش ثبت شده از ژوییه ۲۰۱۳ تاکنون به حساب می رود.

انتظار می رود دولت آمریکا به زودی از یک بسته حمایتی ۸۴ میلیارد دلاری برای کسب و کارهای کوچک رونمایی کند.  

جیمز نایتی، کارشناس اقتصادی در بانک آی ان جی گفت: احتمالا شاهد کندتر شدن شمار بیکاران در هفته های پیش رو خواهیم بود اما هنوز تا زمانی که بازار کار به روزهای اوج خود برگردد، فاصله داریم.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

به نقل از دیلی میل، نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است، زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند