Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: شغل مشاوران املاک، املاکی است و حق پدیرش پیمانکاری را ندارند و اگر می‌خواهند پیمانکار شوند، مشاوران املاک خود را تعطیل کنند.

محمدتقی تقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند در خصوص وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند اظهار کرد: مردم باید جدیت دستگاه‌ها را در حفظ و حراست از منابع ملی احساس کنند و مهم‌تر اینکه خود مردم باید به این سمت گرایش یابند که دلسوزانه از این منابع حراست کنند و این امر را فقط به دولت محول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزینه‌های تغییر کاربری و وقوع جرم و دست‌اندازی به منابع طبیعی را باید افزایش دهیم، افزود: افراد برای دسترسی و به دست آوردن راحت پول به این سمت گرایش پیدا می‌کنند و به تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازغیرمجاز هجوم می‌آورند‌.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: نشستی با یکی از مسئولان شهرک‌های صنعتی داشتیم، گفتند که به حدود ۴۰ کارگر نیاز داریم و طی چند ماه آینده با راه‌اندازی فاز دیگر، حدود ۶۰۰ کارگر متخصص احتیاج داریم.

تقی‌زاده ادامه داد: این مسئول گلایه می‌کرد که افراد تمایل ندارند که در این مسیر کار کنند؛ به واسطه اینکه خیلی راه ساده برای پول درآوردن در دماوند ایجاد شده و آن کارهای پیمانکاری، خرید و فروش و دلالی زمین است.

وی تصریح کرد: افراد پاک‌دست و درستکار بین کسانی که در امر خرید و فروش اراضی و مشاوران املاک هستند، وجود دارد، اما در میدان که حضور داشتم، برخی افراد نقش دلالی و پیمانکاری را بازی می‌کنند و اراضی را با قیمت ناچیز می‌خرند؛ نمونه آن اینکه زمین را متری ۱۰۰ هزار تومان از کشاورز خریداری و غیرقانونی تفکیک کردند و پیمانکاری آن را هم خودشان انجام دادند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند اضافه کرد تاکید کرد: به املاکی‌ها هشدار می‌دهیم که شغل مشاوران املاک، املاکی است و حق پذیرش پیمانکاری را ندارند؛ اگر می‌خواهند پیمانکار شوند، مشاور املاک خود را تعطیل کنند و به سراغ آن بروند؛  مشاوران املاک باید برچسب‌ها و نوشته‌های تبلیغاتی پیمانکاری را از دفاتر خود حذف کنند و شغل خود را به صورت روشن و رسماً اعلام کنند.

تقی‌زاده افزود: یکی از مشکلات این است که مشاور املاک باید امین مردم باشد و نوع کاربری املاک‌ را به روشنی و دقیق برای خریدار روشن و بیان کند، این مطلب را به صورت واضح اعلام نمی‌کند و پیمانکاری آن امور را نیز بر عهده می‌گیرند.

وی گفت: شهرستان دماوند گسترده است و نیروهای جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها محدود هستند و نمی‌توانیم در هر روستا یک نفر را مستقر کنیم تا رفت و آمدها آنها را مانع شود؛ باید خود مردم وارد میدان شوند و اراضی کشاورزی را پاسداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند اضافه کرد خاطرنشان کرد: فیلمی را در ایام نوروز برای ما ارسال کردند که ساعت یک بامداد، یکی از مصالح فروشی‌ها در حال بارگیری مصالح بود و مشاهده کردیم از ساعت ۲ بامداد شروع به ساخت و ساز کردند و باید جلوی این موارد گرفته شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاربری اراضی دماوند مشاوران املاک تغییر کاربری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار

سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: طی حادثه در عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه دو کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز (شنبه 8 اردیبهشت) رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه 5 در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیرو‌های آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و براساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار برای اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس