Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:16:48 GMT

فوت فعال حقوقی برجسته سعودی در پی بی‌توجهی‌های پزشکی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۴۱۴۲

فوت فعال حقوقی برجسته سعودی در پی بی‌توجهی‌های پزشکی

صفحه زندانیان آزادی بیان که به دفاع از بازداشت شدگان در عربستان می‌پردازد، گزارش داد که عبدالله الحامد، فرد آکادمیک و فعال حقوقی سعودی امروز (جمعه) در زندان در پی بی‌توجهی‌های عمدی جان باخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این صفحه در توئیتی نوشت که الحامد ۶۹ ساله پس از سکته مغزی که در نتیجه بی‌توجهی‌های پزشکی عامدانه مسئولان سعودی رخ داد، جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صفحه اعلام کرد، فوت الحامد یک ترور عامدانه از سوی مسئولان سعودی است، چراکه مدیریت زندان او را چندین ساعت در حالت بیهوشی رها کرده بود و سپس او را به بیمارستان انتقال داد. سکوت در قبال این جنایت ممکن است باعث کشته شدن افراد دیگری از زندانیان آزاده شود.

الحامد در یکی از زندان‌های عربستان از مارس ۲۰۱۳ در بازداشت به سرمی‌بُرد و ۱۱ سال حکم حبس علیه او صادر شده بود، اما دلایل این حکم اعلام نشد.

این صفحه در ۱۵ آوریل جاری اعلام کرده بود که خبر حضور الحامد در مراقبت‌های ویژه را تایید می‌کند.

پس از آن، سازمان حقوق بشر سعودی "القسط" (یک سازمان غیردولتی که در خارج عربستان فعالیت می‌کند)، اعلام کرد که الحامد که موسس جمعیت حقوق مدنی و سیاسی در عربستان و یکی از برجسته‌ترین چهره‌های اصلاح گرا در عربستان بود، در هنگام حضورش در زندان الحائر در ریاض، به کما رفت. او یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی در عربستان به شمار می‌آمد که از وضعیت درمانی نابسامانی رنج می‌برد و مسئولان نپذیرفتند که او را آزاد کنند، هرچند که سن او به نزدیک ۷۰ سال می‌رسید.

‌انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد