Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ عبدالله الحامد از منتقدان سرسخت آل سعود و حامیان اصلاحات در عربستان با وخامت وضعیت جسمی‌اش در سن ۷۱ سالگی در زندان عربستان درگذشت. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، خانواده عبدالله الحامد در بیانیه ای اعلام کرد که نماز میت بعد از ظهر امروز جمعه در زادگاهش در شهرک القصیعه در استان بریده در منطقه القصیم واقع در مرکز عربستان بر جسد او خوانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحامد نهم ماه آوریل جاری دچار سکته شدید مغزی شد و به بیمارستان الشمیسی ریاض منتقل شد.

عبدالله الحامد کیست؟

شیخ عبدالله الحامد از بارزترین افراد اصلاح طلب عربستان به شمار می رود که مسئولان سعودی او را در سال 2013 میلادی به خاطر مشارکت در تاسیس جمعیت حقوق بشری "حسم" بازداشت و به 11 سال زندان محکوم کردند. این جمعیت که فعالیت آن در عربستان ممنوع است، خواهان برقراری نظام مشروطه سلطنتی در عربستان و مشارکت دادن مردم در فرایند سیاسی شده بود.

گفتی است که الحامد از سال1993 تا آخرین بازداشت در سال 2013 میلادی، شش بار دیگر آزاد و بعد از گذراندن زندان آزاد شده بود.

به گفته فعالان عربستانی، الحامد دارای تالیف هایی در شعر و در زمینه حقوق بشر بود و با انتقاد ضمنی از آل سعود با قصیده ای با این مضمون که در اسلام هیچ کس را بر دیگری برتری نیست، دوسال زندانی شد.

عیسی الحامد و عبدالرحمن الحامد دو برادرش نیز هم اکنون در زندان هستند. عیسی رئیس جمعیت حقوق بشر "حسم" است.

مسئولان سعودی متهم به بدرفتاری با زندانیان و محروم کردن آنها از درمان و تاخیر در انتقال آنها به بیمارستان شده اند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آل سعود اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آل سعود اخبار عربستان سعودی آل سعود اخبار عربستان سعودی آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان از بازداشت مردی خبر دادند که قصد داشت به کاروان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که شخص مذکور یک مرد ۵۸ ساله است که قصد داشت نتانیاهو را در خیابان دیزنگوف در تل آویو هدف قرار دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده این شخص بازداشت شده است.

۲ روز قبل نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است. به نظر می‌رسد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده دامنه تلاش‌های افراد غیرنظامی برای هدف قرار دادن این عناصر اشغالگر گسترش پیدا کند.

کد خبر 6095316

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که پسرش را هم کشت!
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی