Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی مظاهری نژاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به تعطیلی بخش آموزشی دانشگاه ها، سعی کردیم با هماهنگی دانشکده ها، راه اندازی آموزش مجازی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

او افزود: در یکی دو سال گذشته تلاش کردیم تا میزان آموزش مجازی را به ۲۰ درصد برسانیم که با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا توانستیم زیرساخت‌های لازم را تقویت و آموزش مجازی را پربارتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: تا تاریخ دوم اردیبهشت ۹۹ تعداد ۶ هزار و ۱۲۹ فایل آموزشی توسط ۴۸۶ استاد مربوط به ۶۰۷ درس بارگذاری شده که رقم چشمگیری است.

مظاهری نژاد اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت، سامانه‌هایی برای ارائه بازخورد دانشجویان به معاونت آموزشی و مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه اندازی شده است که به طور مرتب رصد می‌شود. همچنین نمایندگانی از دانشکده‌های مختلف معرفی شدند تا ایراداتی که در خصوص اساتید و دانشجویان هست را گزارش دهند.

او افزود: اقدام دیگر در خصوص برگزاری آموزش‌های morning به صورت مجازی، مجازی و حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بیمارستان‌های تحت پوشش است. برای تسهیل امور در بخش‌های بالینی جهت کارآموزان، کارورزان و دستیاران یک فضای اختصاصی ایجاد شده است تا آن‌ها بتوانند اساتید گروه را شناسایی کنند. فراگیران بتوانند به تمامی فایل‌های مرتبط دسترسی داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از راه اندازی سامانه ویژه برای آموزش خبر داد و گفت: فعالیت هیئت علمی دانشگاه که فایل هایشان را آپلود می‌کنند، رصد و بازخورد آن‌ها به دانشکده‌ها ارائه می‌شود.

او از حضور دستیاران و کارورزان جهت مقابله با بیماری کرونا در زمان بحران تقدیر کرد و اظهار کرد: این افراد به صورت داوطلبانه در کنار سایر کادر درمان و گروه‌های درگیر در شیفت‌ها حضور داشتند تا بتوانند کمکی برای ایشان باشند و بار خستگی را از روی دوش آن‌ها بردارند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای بازگشایی دانشکده‌ها بعد از ماه مبارک رمضان در خردادماه افزود: برنامه ریزی لازم جهت شروع مجدد و بازگشایی دانشکده‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت در حال انجام است و امتحانات دستیاری در اواخر شهریورماه به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

مظاهری نژاد بیان کرد: در حال حاضر نظر به شرایط الزام و با هماهنگی معاونت دانشجویی دانشگاه، برخی از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شروع به فعالیت کردند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشکده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی