Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در خیابان‌های شهر یزد، نوجوانان و جوانان موتورسواری را مشاهده می‌کنید که با حرکات خطرساز مثل تک چرخ، سرعت بالا و یا حمل ۵ تا ۶ نفر سرنشین، جان خود و دیگران را به خطر میاندازند و روزانه چندین نفر از این افراد در خیابانی که بیشتر شبیه میدان جنگ است مجروح یا کشته می‌شوند.

آیا اینجا میدان جنگ است؟ واقعا نمیدانم؛ چند روز پیش نوجوان ۱۲ ساله‌ و بی‌گناهی که با خوش خدمتی پدرش، صاحب موتورسیکلت شده بود در یک حرکت نمایشی در شهر یزد، جان خود را از دست داد و عده زیادی را داغدار کرد، پدری که می‌گفت "فرزندم چشم خورده است!".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حادثه دیگری جوان ۳۲ ساله و متاهل با ۳ فرزند قد و نیم قد با عبور از چراغ قرمز چهار راه شحنه شهر یزد با یک دستگاه آمبولانس برخورد و جان باخت.

همچنین نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در خیابان مطهری با سرعت زیاد و با موتورسیکلت ۲۰۰ سی سی جولان می داد در برخورد با یک درخت، تکه تکه شد؛ و صدها و هزاران نمونه دیگر که مجال گفتن نیست.

مقصر کیست؟ آیا پلیس مقصر است که به گفته برخی‌ها برخورد نمی‌کند؟ نه پلیس مقصر نیست؛ گویای این موضوع صدها هزار موتورسیکلتی است که توقیف شده و هزاران موتورسواری که جریمه شده‌اند و دهها هزار کلاهی که طی دو سه سال گذشته به رایگان توزیع شد اما کسی استفاده نکرد و صدها ساعت کلاس آموزشی که در مرکز پلیس برای موتورسواران برگزار شد اما اتفاقی نیفتاد!. پس مقصر کیست؟ مقصر واقعی پدری است که برای فرزند ۱۲ ساله خود موتورسیکلت می‌خرد و بعد از توقیف آن توسط پلیس، مامور راهور را مورد ضرب و شتم قرار میدهد.

مقصر برخی از مسوولان ما هستند که طی سالهای گذشته نه پلیس را حمایت کردند و نه اقدامی در جهت کاهش این حوادث انجام دادند.

ضعف فرهنگ رانندگی موتورسیکلت در یزد بیداد میکند و حالا چه کسی باید این ضعف فرهنگی را جبران کند؟ مگر میشود بگوییم فقط پلیس و همه کنار بایستند؟.

نتیجه سهل‌انگاری‌ها بر جا ماندن ۱۰۸ کشته رانندگی در سال ۹۸ در یزد بود و اگر طرحی نو در نیندازیم قطعا این آمار در سال ۹۹ِ ، ۲ برابر می شود.

متاسفانه اوضاع اسفناک رانندگی با موتورسیکلت در شهر یزد موجب قربانی شدن جوانان و نوجوانانی می شود که ندانسته به این قربانگاه پا می گذارند و این دل هر انسانی را به درد می آورد. پدری داغ نوجوان ۱۲ ساله خود را می‌بیند و پلیس هم دست از چاره کوتاه باید نظاره‌گر این همه مرگ و میر باشد .

چرا باید یک جوان ۳۲ ساله از چراغ قرمز عبور کند و جان خود را از دست بدهد و چرا یک نوجوان ۱۲ ساله باید موتور داشته باشد و تک چرخ بزند و از روی موتور سقوط نماید و جان بدهد.

طی سالهای گذشته صدها نفر از موتورسواران ما در یزد جان باختند و آب از آب تکان نخورد و هیچ اتفاقی نیفتاد! چه باید کرد؟ دهها طرح مختلف که نتیجه آن جریمه و توقیف موتورسیکلت‌ها بود در یزد اجرا شد اما عملا راه به جایی نبرد و هر روز بر تعداد موتورسواران افزوده شد!.

هنوز هم دیر نشده و پلیس راهور آماده اجرای طرح یا پیشنهادیست که منجر به کاهش تصادفات رانندگی بخصوص موتورسواران و کاهش مرگ و میرها و مصدومیت های ناشی از آن شود.

قطعا پلیس راهور به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست، باید همه مسولان ذیربط و غیر ذیربط پای کار باشند.

والدینی که با دلسوزی های بیجا برای فرزندان خود اقدام به خرید موتورسیکلت می کنند و این وسیله پر خطر را در اختیار فرزند خود که هنوز به سن قانونی نرسیده قرار می دهند هم باید احساس مسوولیت کنند.

استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و پلاک، تک چرخ زدن، جولان در پیاده روها، سرعت زیاد، داشتن سرنشین اضافی و.... از دیگر معضلاتی است که در شهر یزد منجر به فوت یا زخمی شدن شهروندان بیگناه میشود که باید برای آن راه چاره‌ای جست و جو کرد.

نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان یزد تردد می کنند که حدود ۴۰۰ هزار دستگاه آن در شهر یزد رفت و آمد دارند./ ایرنا

" سرهنگ رضا زارع سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد" 

24 مصدوم درتصادف کامیون با اتوبوس در جاده ساوه

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهر یزد ۱۲ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • ابوعبیده: اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد
  • واکنش جالب تنیسور ۱۶ ساله به مصاف با رافائل نادال
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت