Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@10:01:04 GMT

اقتصاد دوبی تحت قرنطینه به سوی بحران بدهی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۷۳۲۰

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که دوبی، مرکز تجاری خلیج‌فارس، با ریسک تکرار بحران بدهی سال ۲۰۰۹ روبروست که هزاران شغل و نیمی از ارزش سهام این امیرنشین را نابود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاددانان هشدار می‌دهند که دوبی، مرکز تجاری خلیج‌فارس، با ریسک تکرار بحران بدهی سال ۲۰۰۹ روبروست که هزاران شغل و نیمی از ارزش سهام این امیرنشین را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مشاور کپیتال اکانومیکس نوشت: دوبی آسیب‌پذیرترین اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا در برابر اقدامات قرنطینه‌ای شدید برای مقابله با ویروس کرونا است.   بحران ویروس کرونا به دنبال چندین سال کاهش درآمد برخی از مهمترین بخش‌های این امیرنشین، شامل املاک و توریسم، اتفاق افتاده است.   طبق تخمین این شرکت مشاور لندنی، بدهی تجمعی مؤسسات مرتبط با دولت دوبی، که یکی از عوامل مهم آغاز بحران بدهی دوبی در ۲۰۰۹ بودند، در حال حاضر بالغ بر ۸۸.۹ میلیارد دلار یا ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی دوبی می‌باشد.   در گزارش کپیتال اکانومیکس پیش‌بینی شده است که در صورت تداوم قرنطینه دوبی تا تابستان، اقتصاد دوبی حداقل ۵ تا ۶ درصد آب برود.   این در حال اتفاق می‌افتد که ارزش املاک دوبی از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۳۰ درصد افت کرده‌اند و سال گذشته اقتصاد دوبی تنها ۱.۹۴ درصد رشد کرد که این پایین‌ترین سطح آن از روزهای تاریک بحران اقتصادی ۲۰۰۹ تا کنون است.   منبع: مهر   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بحران بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از رونمایی دو سکوی زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مصطفی فلاح، امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌سازی این نمایشگاه برای مازندران اظهار کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت‌ها توسعه سکوها و افزایش ضریب نفوذ ارکان سکوها در بخش‌های مختلف جهش‌گونه باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در توسعه زیرساخت‌ها با سیاست‌های کلان توسعه‌یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش‌ها در مازندران به دنبال پررنگ‌ کردن فعالان اقتصادی در حلقه‌های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال هستیم.

فلاح از رونمایی دو سکو در حوزه گردشگری و مرکبات در این نمایشگاه خبر داد و مطرح کرد: سکوی «هفت گالری» برای حوزه صنایع‌دستی و ارکان تأمین‌کننده صنایع‌دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و سکوی«ایران تراول»در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

وی تاکید کرد: این سکو ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی‌ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 749322

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور