Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «جنایت‌های ما در خرمشهر» روایتی از اعتراف‌های بسیار مهمی از سوی افسران عراقی است که به قلم محمدنبی ابراهیمیکه توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در اختیار علاقمندان قرار داده شده است. تاریخ انتشار: 02:00 - 06 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۱۲۷

خبرگزاری میزان، کتاب «جنایت‌های ما در خرمشهر» شامل اعتراف‌های بسیار مهمی از سوی افسران عراقی است که به فجایع انسانی مربوط به حوادث خرمشهر می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعترافات سال‌ها پس از آزادسازی خرمشهر بیان شده و زوایای پنهان این واقعه را آشکار می‌کند.

افسران عراقی بسیاری در ایام اشغال خرمشهر توسط نیرو‌های بعثی در این شهر حضور داشته‌اند و کتاب پیش رو نیز به شرح دیده‌های این افراد می‌پردازد. جنایت‌های گسترده‌ای در این بخش از ایران رخ داده است و افسران عالی‌رتبه‌ی نظامی نیز سربازان خود را به این جنایات تشویق می‌کردند. یکی از دلایل اصلی نگارش کتاب جنایت‌های ما در خرمشهر نیز همین موضوع است تا این خاطرات به عنوان اسناد غیرقابل انکار جنایات رژیم عراق به یادگار بماند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازه‌های نشر انتشارات سوره مهر اینجا کلیک کنید

رژیم جنایتکار عراق همانطور که حقایق تاریخی و جغرافیایی را انکار می‌کرد، این جنایت‌ها و ظلم‌هایی که نسبت به مردم خرمشهر روا داشته بود نیز منکر شد، اما این کتاب و خاطراتی که به‌جا می‌ماند از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

در آن ایام خرمشهر حقیقتاً خونین شهر بود و این اعتراف‌ها اسنادی بر مظلومیت مردم خرمشهر هستند که در این ایام بی‌پناه‌ترین مردم بوده‌اند. برای نگارش این اثر، تعدادی از افسران عراقی که در شرایط بحرانی در خرمشهر حضور داشتند، همکاری کردند و آزادانه اقدام به نوشتن آن حوادث کردند تا بدین وسیله به جنایت‌هایی که در خرمشهر انجام گرفته بود اعتراف کرده باشند.

در بخشی از کتاب جنایت‌های ما در خرمشهر می‌خوانیم: در همان زمان عدنان خیرالله وزیر دفاع با هواپیما به قرارگاه سپاه سوم آمد. هدف اطلاع از نتایج این جلسه و اعلام نظر درباره آن بود. هنگامی که اسماعیل تایه النعیمی نتایج آن نشست و نظراتی را که در آن طرح شد، برای وزیر دفاع تشریح کرد، عدنان خیرالله گفت: حقیقت این است که رهبری منتظر موافقت یا مخالفت شما با اشغال [خرمشهر]نیست، تصمیم این امر گرفته شده و ما از آن فارغ شده‌ایم و این تصمیم تا چهار روز دیگر به اجرا درخواهد آمد.

اما ما نیازمند به بررسی کیفیت و نحوه تصرف این شهر هستیم. یعنی باید بدانیم که محور‌های مهم تصرف کدامند. اراضی ایران سست و نرم است، در حالی که ما احتیاج به خودرو‌های مکانیزه داریم. از شما می‌خواهیم صحنه عملیات و عملیات سوق‌الجیشی و لجستیکی را بررسی کنید و همچنین به این پرسش پاسخ دهید که اهداف سوق‌الجیشی از نظر شما در داخل ایران کدامند و آیا محمره [خرمشهر]برای ارتش ما یک هدف سوق‌الجیشی هست یا نه و ما باید چگونه آن را به تصرف درآوریم؟ من از این جلسه می‌خواهم که فقط به مسائل نظامی بپردازد. اما از نظر سیاسی، برادران ما در وزارت دفاع می‌گویند: عرب‌های خوزستان شاخه‌هایی از حزب بعث را تشکیل داده‌اند و تعدادی از جوانان آن‌ها به عضویت در تشکل‌های این حزب درآمده‌اند.

تلگراف‌هایی که از خوزستان به ما می‌رسد از ما می‌خواهند که برای نجات دادن آن‌ها حرکت کنیم. در واقع این‌ها همه شعار‌های ملی ما است، ما دوست نداریم هیچ فردی تحت ولایت [امام]خمینی به سر برد. ما در روز روشن سر آن‌ها را از تن جدا خواهیم کرد و شما خودتان با چشمانتان خواهید دید. از دیدگاه ما هیچ فرد ایرانی طرفدار واقعی ما نیست. همه آن‌ها دشمن هستند. آن‌ها می‌خواهند نظام حکومتی ما را سرنگون کنند. برادران! ما دارای ارتش بزرگی هستیم، با زرادخانه‌ای عظیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات سوره مهر افسران عراقی اعتراف ها جنایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ خانم ناظمی معلم کلاس اول ابتدایی ست که به کودکان کار در منزل خود بعد از پایان ساعت کاری خود تدریس می‌کند.
او در هفته سه بار با خودروی شخصی خود به مناطق مختلف شهر می‌رود و کودکان کار دختر و پسر را که قبلا شناسایی کرده درمنزل خود به مدت دو ساعت آموزش درس فارسی و ریاضی ارائه می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


علاوه بر این برنامه‌های فوق العاده همچون کتابخوانی کاردستی شعرخوانی و. هم برای این کودکان در نظر گرفته است.
او در سه سال گذشته موفق شده با ارائه تعلیم به بچه‌های کار، مشکلات تحصیلی ۱۰۰ نفر از این کودکان کار را برطرف کند و به چرخه تحصیل بازگرداند.
وی در حال حاضر حدود ۷۰ نفر از بچه‌های کار را زیر نظر آموزش خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟