Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملت ایران همیشه و در همه حال پشت و پناه هم بوده و با بروز مشکلات یار همدیگر هستندکه این موضوع را پس از انتشار ویروس کرونا به خوبی و به طرق مختلف از قبیل ضد عفونی معابر و تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی نشان دادند، اما پس از سخنان مقام معظم این اقدام مردم و نهادهای مختلف سرعت گرفت و این روزها همه مساجد و پایگاه‌های بسیج به مرکز رسیدگی و تامین نیاز محرومان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کرونا که آمد همه غافلگیر شدند، هیچ کس نمی‌دانست با این به اصلاح موجود با قطر حدود 100 نانومتر چه باید کرد، ویروسی که اگر خدای ناکرده 10 میلیون نفر به آن مبتلا شوند وزن ویروس در بدن کل این افراد حتی به 5 گرم هم نمی‌رسد.

اما همین ویروس منحوس هر چه خواست در جهان کرد و شهرهای بزرگ چند 10 میلیونی را تعطیل، کارخانجات عظیم و بزرگ را متوقف و حتی عظیم‌ترین ناو‌های اتمی جهان و ابرقدرت‌ها را زمین‌گیر کرد، کاری که ارتش‌های بزرگ هم قادر به انجام آن نبودند.

به هر حال این ویروس این روزها هر چه می‌خواهد می‌کند و از هیچ چیز هم ترسی ندارد و هیچ چیز هم مانع آن نمی‌شود و فقط باید برای مقابله با آن باید از آن دور و به اصلاح قرنطینه شد، کاری که امروز میلیون‌ها نفر در بیش از 200 کشور جهان به ان مبادرت کرده‌اند.

اما در این میان هستند کسانی که حتی ویروس کرونا هم نتوانست آنها را متوقف کند و این روزها این افراد فعالان خستگی ناپذیر جامعه هستند و برای ریشه‌کنی این ویروس در کنار مدافعان سلامت شب را به روز و روز را به شی وصل کرده‌اند و خستگی و استراحت به قاموس انها راهای پیدا نکرده است.

این روهای گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف پای کار هستند، از ضد عفونی تا توزیع ارزاق عمومی تا جامعه از شر این ویروس پاک شود.

 

مساجد پایگاه اصلی مبارزه با کرونا

بچه‌های بسیجی و اهالی مسجد سفینة‌النجاة این روزها به همت خیران و اهالی محل با جمع‌آوری کمک‌های مردم و تهیه بسته‌های ارزاق عمومی و نیازهای محرومان آنرا به دست نیازمندان می‌رسانند.

تک‌تک اهالی محل این روزها علاوه بر ضد عفونی محل و اماکن عمومی با تهیه بسته‌های بهداشتی آنرا در میان اهالی و به ویژه نیازمندان محل توزیع می‌کنند.

طلاب و روحانیون زنجانی نیز در این مدت، با تعطیلی حوزه‌های علمیه بیکار ننشسته‌اند و با تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی و توزیع در میان محرومان و نیازمندان گام‌های خوبی در راستای رفع نیازهای اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌اند.

قرارگاه جهادی زینبیون طلاب خواهر زنجان این روزها به دور از کلاس‌های فقه خانواده با کار جهادی شبانه‌روزی گام‌های موثری در راستای کمک به محرومان برداشته‌اند.

امام جمعه‌ای برای همه امور!

اما در زمانی که نماز‌های جمعه تعطیل و مردم از برکات نمازجمعه محروم شده‌اند یک امام جمعه هم همپای جهادی‌ها با تبدیل ستاد نماز جمعه به کارگاه تولید ماسک گام‌های موثری در راستای کمک به مردم و تهیه مایحتاج بهداشتی آنها برداشته است.

امام جمعه صائین‌قلعه با تبدیل حسینیه دفترش به کارگاه تولید ماسک کار بزرگی را آغاز کرده است، اقدامی قابل تحسین که حتی نوجوانان دهه نودی را هم به خود جلب کرده است.

حجت‌الاسلام محمد نوری با جمع کردن شماری از نوجوان‌ها، جوان‌‌ها، طلاب و بانوان و... در دفتر ستاد نماز جمعه صائین‌قلعه اقدام به تولید ماسک‌ و توزیع رایگان آن در بین مردم می‌کند.

امام جمعه صائین‌قلعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه همه تلاش اعضای گروه جهادی تهیه نیازهای مردم و نیازمندان این شهر است، گفت: در کل تاکنون بیش از 20 هزار ماسک در این کارگاه تولید و در نقاط مختلف این شهر توزیع شده است.

وی همچنین از قربانی چند گوسفند و توزیع گوشت آن در میان نیازمندان خبر داد و گفت: تلاش داریم در راستای کمک به نیازمندان این اقدام را با کمک همشهریان و خیران شهر ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه همه ماسک‌های تولیدی در مناطق شهری و همه روستاهای شهر صائین‌قلعه به صورت کاملا رایگان و به همت و کمک خیران شهر صائین‌قلعه توزیع شده است، تصریح کرد: در شهر صائین‌قلعه نقطه‌ای وجود ندارد که در آن ماسک توزیع نشده باشد.

                                                       آرزوی عضو 10 ساله گروه جهادی حاج قاسم صائین قلعه

آرزوی عضو 10 ساله گروه جهادی حاج قاسم صائین قلعه

امام جمعه صائین قلعه پیر و جوان و زن و مرد و همه و همه را دور گروهی به نام گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی جمع کرده است، گروهی که در راه رضای خدا و برای کمک به ریشه‌کنی کرونا ویروس دور هم گرد آمده‌اند تا کاری کنند کارستان.

فاطمه رجبی کودک 10 ساله گروه جهادی حاج قاسم که صبح‌ها زودتر از دیگران در دفتر امام جمعه صائین‌قلعه حاضر می‌شود تا در بسته‌بندی ماسک‌های تولید شد گروه را یاری کند.

اما وقتی از این کودک 10 ساله در مورد آرزویش سوال می‌کنم، غافلگیر می‌شود با خودم می‌گویم الان خواهد گفت دوست دارم عروسک زیبایی داشته باشم و یا در شهربازی تفریح کنم، اما در کمال تعجب جواب می‌دهم دوست دارم آقا را زیارت کنم...

 

 پایگاه‌های بسیج کارگاه تولید ماسک

در این ایام کرونایی اهالی مسجد ولیعصر(عج) شهرک امیر کبیر زنجان نیز مسجد را به کارگاه بزرگ تولید ماسک و لباس‌های مورد نیاز بیمارستانی تبدیل کرده‌اند.

بسیجیان پایگاه فدک حوزه خواهران خدیجه کبری(س) با تهیه پک‌های بهداشتی و توزیع آن در مناطق محروم و آسیب پذیر به کمک اقشار آسیب‌پذیر جامعه شتافته‌اند.

تولید ماسک و همچنین تهیه ارزاق و مایحتاج مردم و همچنین تهیه بسته‌های غذایی در پایگاه‌های ریحانه النبی مسجد امام سجاد(ع) زیباشهر، پایگاه مطهره مسجد امام محمدباقر(ع) اراضی پایین کوه، پایگاه ام‌البنین، مسجد حسینیه بیسیم اقدامات خوبی در راستای کمک به اقشار ـآسیب‌دیده در این ایام کرونایی برداشته‌اند.

شناسایی ۳۰ هزار نیازمند در زنجان

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان اظهار کرد: پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نیمه شعبان و لزوم حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند،سپاه و بسیج لبیک‌گویان، درصدد اجرای فرمان رهبر انقلاب برآمدند.

سید شمس الدین موسوی افزود: پس از جلسات هماهنگی در سپاه استان، رزمایش کمک مومنانه در استان زنجان از 23 فروردین با رمز یا صاحب الزمان (عج) به منظور شناسایی افراد کم بضاعت و کم برخوردار آغاز شد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج استان تا کنون 30 هزار خانوار نیازمند را شناسایی کرده‌اند، تصریح کرد: خانواده‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند شناسایی و بسته‌های معیشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات در بین این افراد توزیع می‌شود.

موسوی از توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش مومنانه، طی سه مرحله در استان خبر داد و بیان کرد: در مرحله نخست بیش از ۳هزار بسته معیشتی برای توزیع میان نیازمندان توسط خیرینی نظیر شرکت ایران ترانسفو و بسیجیان تهیه شده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تاکید کرد: هر بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شامل گوشت گرم، گوشت مرغ، برنج، خرما، قند، رب و ماکارونی است.
وی یادآور شد: مرحله دوم و سوم این رزمایش به ترتیب در ۱۵ ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و عید سعید فطر برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه این رزمایش با هدف کمک به رفع مشکلات معیشتی افرادی متضرر در اثر کرونا و در راستای اجرایی کردن منویات رهبری و ترویج فرهنگ احسان و انفاق همگانی در این شهرستان انجام می‌شود، بیان کرد: تمام تلاش ما با تاسی از سیره ائمه معصومین (ع) حفظ شأن و کرامت نیازمندان است و همه عوامل، دقت لازم را در این امر خواهند داشت که البته گزارش چنین اقداماتی با هدف تشویق سایر افراد جامعه و کارکنان به این امر خیر و خداپسندانه است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان همچنین از ذبح قربانی در محل سپاه استان خبر داد و افزود: این اقدام خداپسندانه به همت پاسداران سپاه استان تامین شده و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان افزود: در کنار مردم عزیز به ویژه محرومین جامعه هستیم و تمام تلاش خود را برای کمک و همکاری با آنها به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر زنجان ویروس سلامت رزمایش محرومان معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی عج استان زنجان شناسایی ۳۰ هزار نیازمند در زنجان گروه جهادی حاج قاسم معاون اجرایی سپاه راستای کمک تهیه بسته کارگاه تولید استان زنجان سپاه استان تولید ماسک پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و با نتیجه 2-0 برنده شد.

سیتی اکنون با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد. ناتان آکه هلندی ضمن اینکه امیدوار است در بازی پیش رو برنده شوند، به نوعی تایید کرد که آن‌ها نیم نگاهی هم به از دست دادن امتیاز توسط آرسنال هستند.

ناتان آکه در مورد اینکه آیا سیتی از برد آرسنال مقابل تاتنهام قبل از بازی ناتینگهام فارست اطلاع داشت یا خیر، گفت:"مشخص است که شما این را می‌بینید. اگر آن‌ها امتیاز  از دست بدهند، خوب می‌شود. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم، سرنوشت‌نان در دست خود ماست. این تنها چیزی است که ما روی اتوبوس و رختکن قبل از بازی دیشب تمرکز کرده بودم.

نیمکت نشینی؟

گاهی اوقات افرادی که بازی نمی‌کنند، تنها بازی را تماشا می‌کنند. هر کس از نظر خودش آماده است و این برای همه متفاوت خواهد بود. مشخص است وقتی که در ترکیب هستیم باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم و این تنها چیزی است که باید به آن فکر کنیم.

تاثیر تجربه در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر؟

همه تجربه دارند اما در نهایت تجربه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. موضوع فعلی ما مربوط به الان است، کاری که اکنون انجام می‌دهیم. در حال حاضر اوضاع خوب پیش می‌رود ولی می‌دانیم که باید چه کار کنیم. اینکه چهار بازی را ببریم و می‌توانیم دوباره قهرمان لیگ برتر انگلیس شویم. هم خیلی نزدیک است و هم خیلی دور به نظر می‌رسد.

سختی بازی‌های پیش رو؟

هر بازی سخت خواهد بود. در بازی مقابل ناتینگهام فارست همه انتظار داشتند ما برنده شویم، اما این هرگز آسان نیست. هفته آینده یک بازی دیگر داریم که آن هم سخت خواهد بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی به بازی پیش برویم. می‌دانم که به نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

رکورد 70 بازی شکست ناپذیری رودری در سیتی؟

باور نکردنی است. شما اغلب اهمیت آن را درک نمی‌کنید اما او در هر بازی بسیار خوب عمل می‌کند. او در نقش خودش خیلی بازیکن بزرگ و مهمی است. رودری گل‌های مهمی زده و واقعا خوب بازی می کند. او برای نباختن مبارزه می‌کند.

کوین دی‌بروینه؟

نباید بگویم که او چقدر خوب و چقدر مهم است. او هر فصل کیفیت خود را نشان می‌دهد. او پنج ماه همراه ما نبود و شما اصلا متوجه چنین چیزی نمی‌شوید. دقیقا مثل قبل به تیم برگشت و هیچ تفاوتی احساس نمی‌شد. او خیلی به ما کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی