Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@18:16:23 GMT

ابتلای ۹۸ نفر از کادر درمان لرستان به کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۰۳۳

ابتلای ۹۸ نفر از کادر درمان لرستان به کرونا

عباس پزشکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ا فزود: ۵۲ نفر پرستار شامل ۴۰ زن و ۱۲ مرد، یک پزشک زن و چهار پزشک مرد، ۲ رادیولوژیست، ۲ ماما، چهارنیروی مرد و هفت نفر نیروی زن خدماتی تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه یک مورد از این تعداد زیر ۳۰ سال است اظهار داشت: علاوه بر این ۷۷ نفر، ۲۱ نفر از سایر افراد شامل کادر پشتیبانی و نیروهای اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که بیشتر آنها بین ۴۰ تا ۵۲ سال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: یکهزار و ۹۸۱ پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می کنند.

پزشکی با تایید اینکه هیچکدام از کادر درمان استان بر اثر کرونا فوت نشده افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا نداریم و نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی به تعداد مورد نیاز در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب پزشکی و پرستاری در شرایط شیوع کرونا ادامه داد: حضور این نیروها از سیاست های کلی است و مادامی که مورد نیاز باشد به صورت خودجوش با مراکز درمانی و بیمارستانی همکاری خواهند داشت.

وی در خصوص بکارگیری نیروهای بازنشسته کادردرمانی برای مقابله با شیوع کرونا افزود: با توجه به حضور مستمر کادر استان و ۳۳ نیروی داوطلب پرستار، تاکنون ضرورتی برای بکارگیری بازنشستگان ایجاد نشده اما کادر درمانی از بیمارستان های غیرمرتبط به مراکز نگهداری و درمان بیماران کرونایی منتقل شده اند.

پزشکی ادامه داد: عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها مسوولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن یاری دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پرستار دانشگاه علوم پزشکی درمان فوت مراکز درمانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه