Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@15:06:55 GMT

یکدستگاه لودر حین تخریب اراضی ملی مریوان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۱۸۴

یکدستگاه لودر حین تخریب اراضی ملی مریوان توقیف شد

شاهرخ محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی در شهرک صنعتی دشت بیلو، نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از مستندسازی و مختصات برداری انجام شده، با حکم مقام قضایی، عملیات خاکبرداری و تخریب اراضی ملی متوقف و لودر که متعلق به شهرداری برده رشه بود، نیز توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت از منابع طبیعی مریوان از دستگیری یکی دیگر از متخلفان تعرض به عرصه های طبیعی خبر داد و اضافه کرد: در پی گشت زنی نیروهای پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و گزارشات تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی در روستای کولان نیروهای یگان حفاظت به محل اعزام شدند.

وی یادآور شد: با تحقیقات انجام شده مشخص شد تخریب و تصرف اراضی ملی توسط یکی از اهالی این روستا انجام شده که با هماهنگی مقام قضایی حکم جلب برای شخص متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی حکم اجرا و متخلف بازداشت شد.

محمودی همچنین از بازداشت یک راننده تراکتور متخلف نیر خبر داد و گفت: در پی گزارشات تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی توسط اهالی روستا و همکاری یک راننده تراکتور با تخریب کنندگان در روستای سردوش با هماهنگی مقام قضایی حکم جلب برای شخص متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی اجرا، متخلف شد.

وی تاکید کرد:‌ اهالی روستاها، دهیاران و شوراهای روستاها هوشیار باشند، در صورت همکاری با تخریب کنندگان و متصرفان به عرصه های ملی و طبیعی، با تمام توان و امکانات و با استفاده از نیروی قهریه بسیار قوی تری با متخلفان برخورد خواهد شد و برای حفظ این منابع خدادادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان جنگل حفاظت از منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی انتظامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حامد شادبهر با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: متهم ۵۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ شادبهر در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

کد خبر 6090174

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس