Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرزایی کارشناس مسائل دینی گفت: نظر اسلام بر این است که هیچ گاه علم و دین یکدیگر را نقض نمی کنند و هیچ تعارضی ندارند. تعارض علم و دین مربوط به فلسفه غرب است که از طریق فلاسفه غرب وارد فرهنگ ها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه تفرش در گفتگو با دیارآفتاب؛  با بیان این مطلب که همانگونه که در مواجهه با بیماریها، رعایت مسائل درمانی و بهداشتی جزو لاینفک درمان است و در کنار مسائل پزشکی، از راههای معنوی هم باید بهره برد، گفت: اگرچه در منظر ابتدایی، حوادث عالم خوشایند آدم‌ها نیست، اما در کنار آنها، تمسک به معنویات و توسل قطعاً می تواند آرامش و سلامت پایان این حوادث را به همراه آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی با تأکید بر این مسئله که تعارض علم و دین در فرهنگ اسلامی وجود ندارد، اظهار کرد: طب، علم، عقل و معنویت هر ۴ مسئله برای رسیدن به شفا و سلامتی ضروری است. نظر اسلام بر این است که هیچ گاه علم و دین یکدیگر را نقض نمی کنند و هیچ تعارضی ندارند. تعارض علم و دین مربوط به فلسفه غرب است که از طریق فلاسفه غرب وارد فرهنگ ها شده است.

وی به گفتارهای شهید مطهری اشاره و اضافه کرد: قرآن، عقل و ایمان نقض کننده یکدیگر نیستند و هیچ گاه در دید قرآنی، عقل و ایمان نافی همدیگر نبوده بلکه علم و ایمان یا طب و معنویت همزاد و وابسته همدیگر هستند. همچنین دین و عقل دو منبع الهام و معرفت انسان هستند که نافی هم نیستند.

امام جمعه تفرش با بیان این مطلب که بیماری کرونا، صرفاً ویروس پزشکی ساده‌ای نیست، چراکه زندگی بشر را درگیر خودش کرده و در حال یادآور ساختن ابعاد فراموش‌شده وجود و درون انسان است، یادآور شد: در کنار جستجوی راهکارهای پیشگیری و درمان بیماری، جامعه انسانی در حال حرکت به سمت هدفی است که آن را مافوق خودش می‌داند و آن خالق بی انتهاست.

میرزایی به سیره ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ائمه معصومین(ع) در کنار درمان بیماری‌ها و حتی جراحت‌هایی که در جنگ‌ها برای آنها رخ می داد، هیچ گاه از دعا و راز و نیاز غافل نمی شدند. مشیت الهی بر این است که انسانها بر اساس اسباب حرکت و از وسایل، اسباب و اطبا برای رسیدن به شفا و درمان استفاده کنند و از طرفی هم خداوند مسبب الاسباب است.

وی گفت: انسان وقتی در دنیا از اسباب بهره می گیرد از مسبب الاسباب هم باید بهره بگیرد تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

امام جمعه تفرش با بیان این مطلب که ماه رمضان فرصت مناسبی برای استغاثه و توجه مجدد به سوی خالق بی نیاز است، اظهار کرد: طبق فرمایش قرآن، انسان‌ها نیازمند خداوند هستند. علاوه بر جوامع اسلامی، در سایر جوامع که حتی اعتقادات راستینی ندارند، در زمان گرفتاری استغاثه، گریه و سجده می‌کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: آنها هم فهمیده‌اند که باید از زمین به آسمان پناه برد و آسمان یعنی همان خداوند لایزال مسبب الاسباب است. لذا ائمه معصومین(ع) می توانند بهترین رابط در پیشگاه خداوند متعال باشند و این بلای خانمان سوز را از جامعه بشریت فراری دهند و سلامت مجدد جوامع را محقق سازند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: علم و دین هیچ گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن میژخواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم،با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود