Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد شغل و حقوق ثابت خود را از دست داده اند اما در این میان هتند معلمانی که دیگر حتی حقوق 200هزار تومانی قبل را نیز از دست داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ در پی شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل با تهدید جدی و یا حتی نابودی رو به رو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از این رو با توجه به عدم کشف درمان این ویروس و همچنین آغاز موج دوم آن در روزهای آینده می توان گفت که مردم باید به زندگی با کرونا عادت کنند، حتی گفته می شود بسیاری از مشاغل پس از ایام نوروز به دلیل عدم وجود بازار خرید به کلی دچار ورشکستگی شده اند و از بین رفته اند.

یکی از مهمترین مشاغلی که قبل از ویروس کرونا نیز افراد در آن حق قانونی خود را در آن دریافت نمی کردند معلمان غیر انتفاعی در زابل هستند.

مدارس غیرانتفاعی حقوق معلمان را نمی دهند

عالیه میرشکار یکی از معلمان غیر انتفاعی شاغل در زابل در همین خصوص به خبرنگار ما، گفت: بیش از ۱۲ سال است که به شغل معلمی با دستمزد ناچیز مشغول هستم.

وی افزود: بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس نیز در حالی که مدارس غیر انتفاعی شهریه کامل را از دانش آموزان دریافت کرده اند اما حقوق معلمان را قطع کرده اند.

میرشکار حقوق یک ماه کامل خود را ۲۰۰ هزار تومان دانست و افزود: در مدارس غیر دولتی معلمان رقابت بیشتری بین یکدیگر دارند چرا که ضعف در تدریس می تواند حکم اخراج آنها را برای همیشه داشته باشد.

این معلم سیستانی بیان کرد: در این ۱۲ سالی که مشغول به ندریس بوده ام حتی دولت جهت بیمه معلمان نیز اقدام نکرده است، تا با سوابق کاری بتوانیم بازنشست شویم.

دولت در امر رسیدگی به موضوع معلمان کوتاهی می کند

در همین رابطه حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گفت: موضوع جذب معلمان نهضت و غیر انتفاعی چند سال است که در مجلس مطرح می شود اما دولت در این زمینه کوتاهی می کند.

وی با بیان اینکه دولت باید به معلمان بخش خصوصی کمک کند ادامه داد: مجلس با استخدام معلمان غیر انتفاعی موافق است، اما در برخی از مواقع دولت مصوبات را اجرا نمی کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس موارد مختلف را در خصوص این موضوع جمع بندی می کند تا با نمایندگان دوره بعد که وارد مجلس می شوند به موفقیت برسد.

وی با بیان اینکه دولت به دلیل عدم وجود منابع تا کنون استخدام معلمان غیر انتفاعی و نهضتی را به تاخیر انداخته است، خاطرنشان کرد: مجلس موافق جذب معلمان است، اما اکثر گرفتاری های آنها را دولت به وجود آورده است.

به گفته جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس دهم در کشور بیش از ۲۰۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی با حقوق زیر یک میلیون تومان مشغول به تدریس هستند در حالی که آموزش و پرورش با بحران کمبود بحران ۱۷۹ هزار معلمی رو به رو است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معلمان غیر انتفاعی مدارس غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر