Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد قویدل» مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام ابتلای ۷ نفر از بیماران هموفیلی کشور به کووید ۱۹ گفت: در حال حاضر ۷ نفر از بیماران کانون هموفیلی ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند، از این جمع ۳ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، ۲ نفر در بیمارستان بستری هستند و یک نفر بهبود یافته است و خوشبختانه فوتی نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین یک مورد ابتلا در تهران داشتیم که بهبودیافته است. بیمارانی که در گیلان، فارس و خوزستان شناسائی شده‌اند، در منزل قرنطینه هستند. دو مورد مبتلا در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز در بیمارستان بستری هستند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران تصریح کرد: آمار بیماران هموفیلی و دیگر اختلالات انعقادی ۱۱۸۳۳ نفر در کشور است.

او خاطرنشان کرد: کانون هموفیلی ایران در هفته سلامت به راه‌اندازی پویشی با عنوان هر هموفیلی یک سفیر سلامت اقدام کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هموفیلی کرونا 2019 کانون هموفیلی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید

متخصص اعصاب و روان با تاکید به عوارض اختلال افسردگی گفت: توجه نکردن به این بیماری باعث مزمن شدن بیماری افسردگی شده و کنترل آن نیز دشوارتر می شود، هر چقدر شدت بیماری بیشتر شود، عملکرد فرد در روابط بین فردی، شغل و فعالیت‌های روزمره بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد و فرد باید برای درمان اقدام کند.

ویکتوریا عمرانی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بروز اختلال افسردگی در برخی افراد اظهار کرد: فردی که خلق گرفته دارد، علاقه‌ها و لذت‌های قبلی را از دست داده و همراه آن تعدادی از علائم مانند کاهش انرژی، تغییراتی در خواب، اشتها، تغییراتی در انگیزه، احساس گناه و کاهش تمرکز را داشته باشد و اگر این علائم در بیشتر ساعت‌های روز و حداقل دو هفته تداوم پیدا کند، فرد به اختلال افسردگی مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه افسردگی می‌تواند سرچشمه بسیاری از مشکلات برای بیمار شود، افزود: بی‌خوابی مداوم فرد افسرده بر ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد یا الگوی تغذیه‌ای فرد را تغییر داده و روابط بین فردی بیمار مبتلا به افسردگی در خانواده و بین همکاران دچار مشکل می‌شود.

متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: این حس ناخوشایند افسردگی باعث بروز تغییراتی در رفتار فرد مبتلا شده و این اتفاق باعث می‌شود که اطرافیان او هم از این موضوع دچار آسیب شوند، اگر این علائم ماندگار باشد و باعث شود که فرد کارهای روزمره خود را انجام ندهد و حوصله انجام هیچ کاری و رفتن به محیط‌های شاد و شلوغ را نداشته باشد، باید به فکر درمان بود.

وی در خصوص شیوع این بیماری در سنین متفاوت اظهار کرد: احتمال بروز بیماری افسردگی در تمام سنین وجود دارد و درمان آن متفاوت بوده و تشخیص این بیماری در سنین زیر دبستان مشکل بوده و از نظر مشاهده رفتار فرد بیمار به ابزارهای ویژه نیاز دارد، اگر فردی در سنین جوانی افسردگی داشته باشد، احتمال بروز این بیماری در دوران سالمندی هم وجود دارد، علاوه بر این برخی افراد بدون سابقه قبلی به دلایلی ممکن است در دوره سالمندی به افسردگی مبتلا شوند.

عامل بروز بیماری افسردگی چند فاکتوری است

عمرانی فرد در مورد علل بروز بیماری افسردگی خاطرنشان کرد: مانند همه اختلالات روانپزشکی عامل بروز بیماری افسردگی هم چند فاکتوری است، عوامل ژنتیکی، زمانی که سیستم عصبی در دوران جنینی شکل می‌گیرد و اتفاق‌هایی که برای مادر رخ می‌دهد، در بروز بیماری افسردگی فرزند بی‌تأثیر نیست، همچنین تغییرات مواد درون بدن، عوامل روانی و اجتماعی مانند استرس‌ها، وقایع ناراحت‌کننده در خانواده و محیط کار مجموعه‌ای از عواملی است که باعث می‌شود، فردی مبتلا به این بیماری شده و اختلال افسردگی در او شدت پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: لازم است بدانیم توجه نکردن به افسردگی باعث مزمن شدن این بیماری شده و کنترل آن هم مشکل‌تر می‌شود و هر چقدر شدت بیماری بیشتر شود، عملکرد فرد بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این عملکرد می‌تواند در روابط بین فردی، شغل، فعالیت‌های روزمره و در مراقبت فرد از خود اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: علائمی مانند کم‌خوابی، مشکل در تمرکز، پراشتهایی یا کم اشتهایی هر کدام عوارضی را برای فرد افسرده به همراه دارد و در اختلال افسردگی‌های شدیدتر هم فکر کردن به مرگ از جمله عوارض ناگواری است که احتمال دارد برای فرد افسرده رخ دهد و خانواده را درگیر کند.

متخصص روانپزشکی با بیان اینکه توصیه‌های اطرافیان برای مبارزه با این بیماری به فرد مبتلا کمک‌کننده است، گفت: توصیه‌ها نباید جنبه دستوری داشته باشد و اعضای خانواده باید سرزنش کردن بیمار را کنار بگذارند، شرایط و محیط پرتنش را برای بیمار تعدیل کنند تا او بتواند از نظر رفتاری تا اندازه‌ای فعال شود و احساس مفید بودن کرده و حس بی ارزش بودن نکند.

کد خبر 749247

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند