Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:30:32 GMT

تسلیت لاریجانی در پی درگذشت آیت‌الله امینی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۵۳۳

تسلیت لاریجانی در پی درگذشت آیت‌الله امینی

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت اندوهبار عالم مجاهد و پارسا، آیت‌الله ابراهیم امینی رضوان الله تعالی علیه موجب تألم و تأثر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فقیه عالیقدر از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و از شخصیت‌های گرانقدر و دارای تراز ممتاز در میان علما بودندکه در سراسر عمر پربرکت خویش به نشر علوم اسلامی و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام اهتمام ورزیدند.

این عالم بزرگوار از جمله نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاوران صمیمی نهضت امام خمینی رحمة الله علیه بودند و در همان زمان با یاری جمعی از علمای مبارز تشکلی را پایه ریزی کردند که بعد‌ها هسته مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را شکل داد.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاران صدیق و غیرتمند امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب بودند که شجاعانه و با همت والا در عرصه‌های مهم کشور نقش آفرینی و خدمات ارزنده‌ای را به نظام اسلامی تقدیم کردند. از نمایندگی مجلس خبرگان در ادوار گوناگون تا عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، امامت جمعه شهر مقدس قم، فعالیت‌های فرهنگی و تالیف کتب تعلیمات دینی نظام تحصیلی کشور، همه جا و همه وقت در موضع عالمی دینی و شخصیتی انقلابی و مردمی ظاهر شدند و همه وزن وزین خود را در حوادث این سالیان در کفه حق و حقیقت و دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب نهادند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا، مقام معظم رهبری، ملت غیور ایران، حوزه‌های شریف علمیه، بیت مکرم و جمیع دوستداران و ارادتمندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن عالم ربانی که در سرآغاز ماه مبارک رمضان به جوار لطف حق پیوستند، علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.»

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لاریجانی رئیس مجلس آیت الله امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و معلم استان آذربایجان غربی در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست، افرادی که در این عملیات شرکت داشتند توانستند به موفقیت دست پیدا کنند، چون چون اعتقاد و ایمان محکم به راه و آرمان خود داشتند؛ اکثریت افراد شرکت کننده در این عملیات قرآن کریم را حفظ هستند

وی افزود: حمله به کنسولگری ایران اشتباه بزرگی بود که کشور‌های متخاصم مرتکب شدند که ایران اسلامی با عملیات وعده صادق پاسخ شجاعانه‌ای را داد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به فضل الهی با این عملیات ابهت باقی مانده آمریکا و صهیونیسم فرو ریخت، برای نخستین بار از داخل خاک مقدس نظام جمهوری اسلامی این اتفاق مبارک به نیابت از همه نیرو‌های مسلح انجام شد که این موضوع از عظمت اسلام، انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب سرچشمه گرفت.

وی اضافه کرد: علت ماندگاری نام و یاد و راه آیت‌الله شهید مطهری باید واکاوی و برای نسل جدید کشورمان مشخص شود که در این موضوع والدین، عنایات اهل بیت (ع) و تلاش شخص ایشان تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: تکریم والدین، دعای پدر و مادر و همچنین زحمات اساتیدی همچون علامه طباطبایی باعث شد که نام و یاد آیت‌الله مطهری به معنای واقعی کلمه در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

وی عنوان کرد: شهید مطهری دائم الوضوء بودند و در نماز همواره خضوع و خشوع را رعایت می‌کردند، تحقیق و پژوهش پیرامون همه موضوع‌ها و مباحث در راس فعالیت‌های ایشان قرار داشت و به نیازمندی‌ها و اقتضائات روز جامعه از جمله سینما، مطبوعات و ... اشرافیت داشتند.

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟