Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:36:45 GMT

آب روخانه‌های خلخال بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۷۸۱

آب روخانه‌های خلخال بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت

رضا شمس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرم شدن تدریجی هوا و ذوب شدن برف و یخ ارتفاعات این شهرستان افزایش قابل توجه دبی آب رودخانه‌های عبوری از شهر خلخال از جمله هروچای ،قزباخان و نورعلی چای این شهر را موجب شده است.

وی اظهارداشت: در حالی که پیش از بارندگی‌ها حداکثر دبی آب رودخانه بزرگ هروچایی که از مرکز این شهر عبور می‌کند، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر مکعب در ثانیه بود دبی آب این رودخانه به چهار متر مکعب در ثانیه رسیده و با افزایش سرعت ذوب برف ارتفاعات افزایش زیاد دبی آب آن دور از انتظار نیست.

رییس اداره امور آب خلخال از افزایش اقدامات پیشگیرانه از سیلاب در رودخانه‌ها و مجاری آب‌های روان در این شهر با توجه به تداوم بارندگی‌های برف و باران خبر داد و گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث مربوط به ورود آب به مناطق مسکونی، این اداره اقدام به لایروبی همه رودخانه‌ها و مسیل‌های آب‌های روان منتهی به شهر کرده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش دبی آب رودخانه‌های عبوری از خلخال بیان‌کرد: سه رودخانه هروچای، نورعلی چای و قزباخان از مرکز این شهر می‌گذرند و با توجه به تجربه سال‌های گذشته ، لایروبی و پاکسازی آنها ضروری بود که اجرا شد.

او اظهارداشت: اداره امور آب خلخال با بکارگیری ماشین‌آلات سنگین بخش خصوصی در روزهای اخیر اقدام به پاکسازی مسیل همه دره‌های طبیعی منتهی به شهر کرده است.
شمس  از شهروندان خواست از تردد و اسکان در حاشیه پل‌ها و رودخانه‌ها و نیز پارک خودروها در دهانه پل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

او با هشدار به باغدارانی که به بهانه پیشگیری از ورود سیلاب اقدام به ریختن نخاله ،تنه و شاخه‌های درختان ،لاستیک و یا هر وسیله دیگر برای پیشروی در داخل رودخانه و تجاوز به حریم و محدوده رودخانه می کنند، گفت: افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی و علاوه بر اجرای حکم قلع و قمع محل تجاوز شده به حریم رودخانه ملزم به بازگردانندن محل تخریب شده به حالت اولیه می‌شوند.

برچسب‌ها بارندگی خلخال منابع طبیعی رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی خلخال منابع طبیعی رودخانه های کوهستانی بارندگی خلخال منابع طبیعی رودخانه های کوهستانی رودخانه ها دبی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است