Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:47:01 GMT

۲۳۴ طرح اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد خرمشهر اجرا شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۷۸۹

۲۳۴ طرح اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد خرمشهر اجرا شد

علی ناصر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳۴ طرح اشتغال‌زایی با همکاری کمیته امداد خرمشهر اجرایی شد که ۱۷۰ طرح شهری و ۶۴ طرح روستایی بود.

وی افزود: تسهیلات اعطا شده برای اجرای طرح‌های اشتغال شامل ۸۰ طرح مشاغل خانگی به اعتباری معادل ۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال، ۱۵۴ طرح خودکفایی با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با یادآور شدن اینکه تعیین مشوق‌ها برای جذب مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خرمشهر به بازار کار مؤثر بوده است، افزود: در سال گذشته ۴۳ مورد از طریق پرداخت حق کاریابی به مؤسسات کاریابی به ارزش ۲۳۵ میلیون ریال، مشغول به کار شدند و با مزیت‌های دیده شده به کارفرمایان که شامل تقبل حق کارفرما و یا بیمه افراد به‌کارگیری شده برای دو سال است.

وی به برگزاری دوره‌های مهارت آموزشی برای مددجویان به‌عنوان دیگر اقدام این نهاد حمایتی در راستای اشتغال افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خرمشهر ۳۶۰ نفر در کلاس‌های رایگان آموزشی مددجویان که در ۳۸ رشته و هشت آموزشگاه برگزار شد، شرکت کردند که اعتبار هزینه شده برای برگزاری این دوره‌های آموزشی یک میلیارد و ۴۵ میلیون ریال بوده است.

ناصر زاده سهم مناطق شهری در استفاده از این دوره آموزشی را ۷۰ درصد و مناطق روستایی و محروم را ۳۰ درصد اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین به مشارکت کمیته امداد خرمشهر برای جبران خسارت‌های سیلاب‌های به اشتغال روستاییان خبر داد و اظهار کرد: برای پشتیبانی از طرح‌های اشتغال مددجویان روستایی اعم از کشاورزی و دام‌پروری که در اثر سیلاب خسارت دیدند، ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال بلاعوض داده شد.

کد خبر 4908743

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر کمیته امداد خوزستان اشتغال زایی مددجویان ویروس کرونا بوشهر شیراز ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ایلام قزوین کمک به نیازمندان ستاد مقابله با کرونا بیرجند شهرکرد بارش باران جهش تولید گرگان کمیته امداد خرمشهر میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل