Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@16:07:51 GMT

افت رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۰۲۱۱

افت رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

ساعت 24-طبق گزارشی جدید در مارس ۲۰۲۰ میلادی سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه بوده است. ایران در رده بندی سرعت اینترنت موبایل کشورها در رده ۷۹ قرار دارد.

 طبق اطلاعات موجود در این وب سایت در مارس ۲۰۲۰ میلادی متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۷ مگابیت بر ثانیه بوده است.

در فهرست بندی این وب سایت درباره سرعت دانلود اینترنت موبایل میان کشورهای مختلف جهان، ایران در رده ۷۹ قرار دارد. این در حالی است که در ژانویه ٢٠٢٠ میلادی سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ٢٧.٥٣ مگابیت برثانیه بود و ایران در رده ٧٠ فهرست این وب سایت قرار داشت. مقایسه این اطلاعات نشان دهنده کاهش٩ پله‌ای رده ایران در فهرست مذکور است.

این در حالی است که طبق اطلاعات موجود در این وب سایت، در مارس ۲۰۲۰ میلادی متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل جهان ۳۰.۴۷ مگابیت برثانیه و میانگین سرعت آپلود آن ۱۰.۷۳ مگابیت برثانیه بوده است.

صدرنشینان سرعت اینترنت موبایل در جهان

براساس رده بندی وب سایتSpeedtest پرسرعت ترین اینترنت موبایل جهان در ماه مارس در امارات متحده عربی ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور ۸۳.۵۲ مگابیت برثانیه بوده است.

در رده دوم این فهرست کره جنوبی با سرعت دانلود اینترنت موبایل ۸۱.۳۹ مگابیت برثانیه قرار دارد. در رده سوم نیز کشور قطر قراردارد که سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور ۷۸.۳۸ مگابیت برثانیه است.

در این میان چین با سرعت دانلود ۷۳.۳۵ مگابیت در اینترنت موبایل در رده چهارم قرار گرفته است.

پس از چین نیز در رده پنجم کانادا با سرعت دانلود ۷۳.۱۶ مگابیت قرار دارد.

در رده‌های ۶ تا ۱۰ کشورهایی با بیشترین سرعت دانلود موبایل نیز به ترتیب هلند (۷۲.۱۰ مگابیت برثانیه)، نروژ (۶۹.۳۳ مگابیت برثانیه)، بلغارستان (۶۵.۳۷ مگابیت برثانیه)، استرالیا (۶۳.۹۸ مگابیت برثانیه) و کرواسی (۵۵.۱۳ مگابیت برثانیه) قرار دارند.

رتبه ۱۵۳ اینترنت ثابت در ایران

از سوی دیگر با توجه به اطلاعات موجود در این وب سایت در ماه مارس، سرعت دانلود اینترنت ثابت در کشور به طور متوسط ۱۰.۱۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود نیز ۵.۶۸ مگابیت برثانیه بوده است. ایران درفهرست سرعت دانلود اینترنت ثابت میان کشورهای جهان در رده ۱۵۳ قرار دارد. در ژانویه ٢٠٢٠ ایران در رده ١٢٢ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورهای وب سایت اسپیدتست بود.

سنگاپور رتبه اول اینترنت ثابت

همچنین در ماه گذشته میلادی پرسرعت ترین اینترنت ثابت جهان در کشور سنگاپور ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۹۷.۲۶ مگابیت برثانیه بوده است. در رده دوم این فهرست نیز هنگ کنگ با سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۶۸.۹۹ مگابیت برثانیه قرار دارد.

در رده‌های سوم و چهارم به ترتیب رومانی (۱۵۱.۵۵ مگابیت برثانیه) و تایلند (۱۴۹.۹۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند. سوئیس نیز با سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۴۸.۲۴ مگابیت برثانیه در رده پنجم قرار دارد.

در رده‌های ۶ تا ۱۰ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورها به ترتیب موناک و(۱۳۸.۵۵ مگابیت برثانیه)، فرانسه (۱۳۶.۴۵ مگابیت برثانیه)،ماکائو (۱۳۴.۷۳ مگابیت برثانیه)، سوئد (۱۳۴.۵۶ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۱۳۴.۱۳ مگابیت برثانیه، قرار دارند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سرعت دانلود اینترنت موبایل سرعت دانلود اینترنت ثابت سرعت دانلود سرعت اینترنت ایران در رده وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد